Újra forgalomba állhatnak a rövid CAF-ok

iho   ·   2015.11.20. 18:45
00kicsi

A gyártó, a BKV és a BKK szakemberei elvégezték a vizsgálatokat a november 9-én, a Hengermalom útnál koccanásos balesetet szenvedett 2101-es pályaszámú hosszú CAF villamoson. A balesetet – mint kimutatták – nem fékhiba okozta, így a forgalomból ideiglenesen kivont rövid járművek újra szállíthatnak utasokat a 3-as vonalon november 21-étől.

Rövid CAF-történet képekben: az első kocsi sajtóbemutatója. A képre kattintva galéria nyílik (Kemsei Zoltán felvételei)

A vizsgálat során kiderült: a nedves, csúszós sínen a járművezető nem tudta a villamost az üzemi fékkel – a megfelelően működő csúszásvédelem ellenére sem – megállítani. A sínfék azonban nem működött, de ez sem a vezető vagy a konstrukció hibája volt. A próbafutást megelőzően töltötték a kocsiszínben a villamos akkumulátorait, de utána a sínfék áramköreit védő kismegszakítót elfelejtették visszakapcsolni. A sínfék üzemképességéről a próbafutást megelőzően nem győződtek meg. Az még további vizsgálatra szorul, hogy a járművezető a megfelelő sebességgel közelítette-e meg a másik villamost.

Forgalomban, a 3-as villamos Mexikói úti végállomásán

A villamos fékrendszerei az NKH által ellenőrzött fékvizsgálatnak megfelelőek voltak, a hibát előzetes emberi mulasztás okozta – áll a BKK sajtóközleményében. A rövid villamosok november 21-én szombaton, a hosszú alváltozat kocsijai a tesztek sikeres befejezése után állhatnak forgalomba.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.