Megkezdődött az új komáromi híd építése
A letkési és a vámosszabadi átkelő közötti híd hiánya – a komáromi Erzsébet-híd húsz tonnás súlykorlátozású és a város belsejébe vezeti a forgalmat – égető probléma volt az utóbbi idők teherfuvarozásában, kerülőre kényszerítette a fuvarozókat. A most épülő új, hatszáz méter hosszú híd a magyarországi 1-es és a szlovákiai 63-as főutat köti majd össze.
A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles, az öt nyílás közül három a meder, kettő pedig a szlovák oldali ártér fölött vezet. A kétszer egy forgalmi sávon kívül kerékpárút és gyalogosjárda is épül, a magyar oldalon 1,3 kilométer, a szlovák oldalon pedig 646 méteres útcsatlakozással. Ideát a Komáromot délről elkerülő útig tartó szakaszon két körforgalom, két kisebb híd és két tengelysúlymérő állomás is létesül, a túlparton egy körforgalom, valamint a kerékpáros és a gyalogos lehajtók, lépcsők készülnek el.
A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a szlovák Közlekedési és Építési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban valósul meg, nyolcvanöt százalék uniós forrás felhasználásával.
- Az új komáromi Duna-híd kivitelezésének nyertese a H-M Dunahíd Konzorcium (tagjai: Hídépítő Zrt., Mészáros és Mészáros Kft.).
- A kivitelezés nettó összege: 91 millió 199 ezer euró.
- A magyar oldali útcsatlakozás nyertes kivitelezője az STRA-KOM Konzorcium (tagjai: Strabag Építő Kft. – Strabag AG).
- A kivitelezés nettó értéke: 2 milliárd 349 millió forint. A szlovák oldali útcsatlakozást a Váhostav-SK a.s. építi nettó 2,949 millió euró értékben.
A híd és a csatlakozó útszakaszok forgalomba helyezése 2019 telére várható – áll a Nemzeti Infrastruktúra Feljesztő Zrt. közleményében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!