Kétmillióval kevesebb utas a Liszt Ferenc Repülőtéren
Az idén a reptér üzemeltető 9,2 millió utassal számolt, azonban a nemzeti légitársaság felszámolása miatt a Malév 1,5 millió tranzitutasa már "elveszett" a BA számára. Bár több légitársaság is jelezte, hogy új járatokat indít, vagy bővíti kapacitását, a Malév által hagyott űrt nem pótolják teljesen, így a BA kénytelen módosítani idei előrejelzésein.
Bár még sok a bizonytalanság, de tíz olyan úti cél is van, amelyre csak a Malév szállított utasokat, és amelyekre eddig más légitársaság nem jelentkezett. Ezek közé tartozik a belgrádi, szkopjei, szarajevói és a bejrúti repülőtér. Más vonalakra azonban már több légitársaság is bejelentkezett, ezek azonban április közepétől, végétől indítják járataikat, így a BA számára a február és április közötti időszak mindenképpen gyenge lesz. Az eddigi bejelentett légitársasági döntések alapján heti több új járatot indít Budapestről egyebek mellett a Lufthansa, az Air Berlin, a görög Aegean Airlines, a Ryanair, a SmartWings és a Wizz Air. Ezek a társaságok a Malév point-to-point (nem átszálló) utasainak 70-75 százalékát jelenthetik, de a diszkont cégek által jelzett 2,5 milliót meghaladó utas számot túlzottnak értékelte a kommunikációs igazgató.
A BA azt már korábban bejelentette, hogy 20-25 százalékos, mintegy 250 fős létszámleépítésbe kezd, és számos takarékossági és költségcsökkentő lépésről is döntött, felfüggeszti például az idénre tervezett több mint 60 millió euró összértékű beruházást és fejlesztést .A repülőtér számára a Malév-utasok elvesztésén felül további pénzügyi kiesést jelent a Malév által bérelt irodák, helyiségek, parkolók, valamint a budapesti javítóbázis kiesése. Korábban a Malév három irodaházat bérelt volna a reptéren, közülük kettő felújítását el sem kezdték, a harmadik, félig felújított iroda munkálatait pedig az új bérlő megtalálásáig felfüggesztették. A Malév kisesése miatt néhány átalakítási munkát is el kell végeznie az üzemeltetőnek. Például a Ryanair a kettes terminálra érkezik, de az ottani gyakorlattól eltérően gyalogos beszállást szeretne, amelyet kéthetes tesztüzem előz meg- mondta el Hardy Mihály, a BA kommunikációs igazgatója az MTI-nek.