Malév-leállás: helyszíni jelentés a tanácstalanságról
Nincsenek tumultuózus jelenetek, de a Malév és a Budapest Airport alkalmazottainak jelenléte ellenére nagy a bizonytalanság a 2B terminál indulási csarnokában a nemzeti légitársaság leállása utáni órákban.
A check-in pultok reggel hatkor nem nyitottak ki, és az önkiszolgáló check-ineket is lekapcsolták, ekkor a hangosbemondó még reggel hétig kért türelmet a várakozó utasoktól. Ezután vált világossá, hogy a Malév az összes induló járatot törölte.
Az utasok azóta egyfolytában arról panaszkodnak az iho.hu tudósítójának, hogy kevés az információ, nem tudják, repülhetnek-e vagy sem. A Budapest Airport emberei vizet osztanak nekik, viszont az is sokaknak gond, hogy az indulási csarnokban kevés az ülőhely.
Hosszú sor kígyózik jelenleg is a jegyiroda előtt, az alkalmazottak sorszámokat osztanak, de kevés utasnak oldódott meg eddig a problémája. Különösen azok vannak nagy bajban, akik átszállással mentek volna tovább valamelyik nyugat-eruópai repülőtérről a tengerentúlra.
Egy román utas például elmondta az iho.hu kérdésére, hogy az Egyesült Államokba utazik spanyolországi átszállással, de a csatlakozását már lekéste, még a főnökeivel sem tudott kapcsolatba lépni, hogy értesítse őket, mi történt.
Egy amerikai utas a könnyeivel küszködve mondta: „Fogalmam sincs, mi lesz velem”.
A legelképesztőbb történetet azonban azok az utasok mondták el, akik még korán reggel úgy hitték, megoldották az utazásukat, mert felvette őket egy meg nem nevezett légitársaság, de később már a gépen ülő utasok közül szállították le a Malév-jeggyel rendelkezőket.
Az indulási csarnokban tehát nyugalom van, de ezt a nyugalmat a szokásoshoz képest jóval több rendőr felügyeli a 2B terminálon.