Fazonigazítások az IKOP-pénzeken: CAF-ok, Solarisok érkezhetnek Budapestre
Húsznál több közlekedési beruházás pénzösszege változott, egyik sem jelentős mértékben, de ezeknek a korrekcióknak komoly szerepe lesz. Az 1247/2016 (V. 18.) Kormányhatározat döntött az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) éves keretének megállapításáról, a kiemelt projektekről. Jó hír, hogy nem szűnt meg egyetlen projekt sem, sőt: bővültek a lehetőségek.
Összesen huszonhárom, vegyesen közúti és vasúti projektnek módosultak a támogatási összegei, átlagosan 15–20 százalékkal, továbbá közel harminc új projekt látott napvilágot. A legjelentősebb ezek között az új budapesti villamosok és trolibuszok beszerzése, opcionálisan ugyanis hetvenhét CAF villamos és hetvenkét Solaris troli hívható még le opcionálisan a gyártóktól. A most nyilvánosságra hozott 12,5 milliárd forintból még nem tudni, hogy oszlik el a két ágazat járművei között.
Lendületet kaphat – összesen nyolcmilliárdból – az integrált utastájékoztatás, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése is, ez több város közlekedésében és a GYSEV hálózatának egy részén már üzemel, itt az a kérdés, hogy az egységes, országos utastájékoztatás kifejlesztésének vajon hány százalékát teszi ki az összeg?
Két-kétmilliárd forintból korszerűsödhet az eddig – valljuk be – toldozott-foldozott Nyugati és Keleti pályaudvari felvételi épület, a 100-as vonal már felújított pályaszakaszán az ETCS 2 vonatbefolyásoló berendezést telepíthetik, a 80a vonalon állomásokat korszerűsítenek 10 milliárd 890 millió forintból efölött Gödöllő állomásrekonstrukciója még 15 milliárd 350 millió forintot kaphat.
Az egri intermodális csomópont kiépítésére hatmilliárd, a GYSEV zalaszentiváni deltavágányának előkészítésére harmincötmillió, a MÁV-Start újabb jegyautomata-vásárlásaira 4 milliárd 700 millió forint jut. Közel húszmilliárdból fejleszthetik a MÁV hálózatán a GSM-R távközlési hálózatot a második ütemben. Csökkentett összeget, 11 milliárd 560 millió forintot szánnak az M30-as autópálya Miskolctól a tornyosnémeti határátlépőig tartó szakaszának előkészítésére, a pécsi városi közlekedés 1 milliárd 700 millióból szerezhet be elektromos autóbuszokat és a szükséges infrastruktúrát. A Dunántúlon és Heves megyében gyorsforgalmi utakat korszerűsítenek, kétsávosítanak majd.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!