Elkészült a második Bajkál vasúti alagút is
A második Bajkál-alagút a Bajkál-Amur fővonal (Bajkál-Amur magisztrál, BAM) és a transzszibériai vasút korszerűsítési programjának egyik legfontosabb beruházása. Az új vasúti alagút építései munkálatai 2014 októberében kezdődtek, a fúrópajzsok naponta átlagosan tizenkét métert bontottak ki. Az alagút 2019-ben esedékes hivatalos átadását követően a teherforgalom kapacitása két és félszeresére, évi tizenhárommillió tonnáról harminckét és fél millióra nőhet. Az első, 6685 méter hosszú Bajkál (más néven Daban)-alagutat 1977 és 1981 között építették, a forgalom 1985 decemberében indult meg rajta. A műtárgy egyike a kelet-szibériai vasúthálózat legszűkebb keresztmetszeteinek. Az erősen kapacitáskorlátos Daban–Delbihind állomásköz kétvágányúsításával a Szeverobajkalszk–Léna vonalszakasz áteresztőképessége jelentősen megnő.
Oroszország 2013-ban kezdte el modernizálni két legfontosabb vasútvonalát. A munkálatok elkészülte után a jelenlegi hatvanhétmillió tonna helyett százhuszonötmillió tonna teherszállítmány gördülhet végig a két igen hosszú vasútvonalon.
Tavaly a minisztérium arra kérte az orosz kormányt, hogy különítsen el 1,7 milliárd dollárt (körülbelül 430 milliárd forintot) a Bajkál-Amur fővonal és a transzszibériai vasút fejlesztésére. A 2017–2018-ra szóló pénzügyi keretösszeg 2,6 milliárd dollárt (közel 660 milliárd forintot) tett ki, melyhez a Nemzeti Vagyonalap 1,76 milliárd dollárt (445 milliárd forintot) biztosított, 880 millió dollárhoz (223 milliárd forint) pedig más forrásokból jutottak hozzá.
2019 és 2013 között az orosz közlekedési minisztérium és az Oroszországi Vasutak (RZSD) 8,8 milliárd dollárt (több mint 2200 milliárd forintot) tervez felhasználni vasútfejlesztésekre – adja hírül a Railway Pro.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!