Eldőlt: épülhetnek a budapesti villamosvonalak
Több mint másfélmilliárd forintot szavaztak meg a három projekt előkészítésére: az 1-es villamos Aranyvölgy vasúti megállóig tartó új szakaszán kívül P+R és B+R parkoló, és a helyközi buszok végállomása épülhet, a 4-es metró hosszabbítása helyett visszatérhet a Thököly útra a villamos, és helyreállíthatják a Mexikói út vágányait is. Az új vonal egészen az újpalotai lakótelepig fut majd.
Karácsony Gergely zuglói polgármester sajtótájékoztatójában reális kompromisszumnak nevezte az újpalotai villamos megépítését, de sajnálatosnak tartja a Kisföldalatti meghosszabbításának és az M2-HÉV összekötésének elmaradását.
Mindkét irányban meghosszabbodhat a Fogas, a jelenlegi pálya teljes rekonstrukciójával és új járművekkel. A Városmajortól a Széll Kálmán térig, a Széchenyi-hegytől a Normafáig épül új vágánykapcsolat illetve sínpár.
Tarlós István főpolgármester korábban közölte: Budapest a 2020-ig tartó uniós költségvetési ciklusban nagyjából 340 milliárd forint fejlesztési támogatásra számíthat, az újpalotai villamos huszonhat, az 1-es hosszabbítás tizennégymilliárdba kerülhet.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!