Budapest: reptér az élmezőnyben

iho   ·   2015.04.27. 17:30
cim1

A Budapest Airport Európa élmezőnyéhez tartozik: ezt nem csak az idén másodjára odaítélt Skytrax díj igazolja, hanem a legfrissebb negyedéves ASQ (airport service quality, vagyis repülőtéri szolgáltatás-minőségi felmérés) eredményei alapján is. A 2006-ban bevezetett, repülőtértől független titkos, kérdőíves felmérés szerint még soha nem volt ilyen jó a megítélése a budapesti repülőtérnek, mint az idei első negyedévben, adja hírül közleményében a reptérkezelő.

Minden eddiginél jobb az értékelés, amit a Budapest Airport kapott 2015 első negyedévében. A repülőtéri szolgáltatások összesített „tetszési indexe” magasan az európai átlag fölött van Budapesten, amit az utasok véleményét 36 szempont szerint vizsgáló titkos, kérdőíves kutatás mutatott ki. A Liszt Ferenc Repülőtér 5-ös skálán 4,03-as összesített eredményt ért el az ACI (Airports Council International – Repülőterek Nemzetközi Tanácsa) által gondozott elégedettségi felmérésen. A kérdőíven gondosan összeállított kérdésekkel a repülőtér valamennyi szolgáltatására, a tájékoztatási rendszerekre és a személyzet munkájára és kedvességére is rákérdeznek.

A budapesti repülőteret használó utasok a legfrissebb visszajelzések alapján különösen magasra értékelték a repülőtéren érezhető biztonságot, ami vélhetően összefügg azzal, hogy a biztonsági ellenőrzés alaposságára is igen magas pontszámot adtak – mindkettő kategória négy fölötti átlageredményt kapott. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar főváros repülőtere különösen a kereskedelmi és más szolgáltatások, a tisztaság és a komfort terén nyújt kiemelkedő teljesítményt az európai mezőnyben. Az ASQ felmérésen Európa 73 repülőtere vesz részt, köztük a budapesti is. A Budapest Airport 4,03-as átlag pontszáma jóval az európai átlag fölött van, ami a vizsgált időszakban 3,91 volt.

„Az elmúlt évek során folyamatosan emelkedtek az utaselégedettségi mutatóink, ami megerősít bennünket abban, hogy jó úton járunk, hiszen óriási erőfeszítéseket tettünk a minőség fejlesztése érdekében” – fogalmazott Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Nagyon örülünk, hogy a jelek szerint az utasok is értékelik azt a törekvést, amiért a Budapest Airport munkavállalói és üzleti partnerei minden szinten keményen dolgoznak, hogy a főváros légikikötőjét a régió legjobb repülőterévé tegyék a szolgáltatási színvonal és a növekedés terén egyaránt.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.