Beszállhat az OTP a metrófelújításba?
A Népszabadság értesülései szerint az OTP vezetésével alakuló pénzügyi konzorcium hozhatja a megoldást. A főváros ugyanis nem vállalhat újabb hitelt, az Európai Befektetési Bank (EIB) százmilliárd forintos kölcsönéből a közlekedésre jutó hatvankétmilliárd a kocsik felújítására kell. Az állami támogatást ezért különösképp szorgalmazza a Városháza.
Sokan kérdezték a metrófelújításról szóló első híreket hallva, hogy vajon miért nem igényelt Budapest uniós támogatást erre a célra? A válasz egyszerű: mert nem kaphat. A munka egy létező metróvonal felújításáról szól, vissza nem térítendő finanszírozás pedig csak új beruházásra járhatna, még az állomások akadálymentesítése sem lesz teljes körű. Az Európai Bizottság az Európai Stratégiai Beruházási Alap révén tudna hozzájárulni a költségekhez, ám ez nem vissza nem térítendő támogatás, és nem biztos, hogy fedezné a költségeket. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak így más forrásokat kell keresnie az igényelt, 137,5 milliárdos összeg előteremtésére.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!