Balhé Hegyeshalomnál a délelőtti Railjeten

iho   ·   2014.10.23. 14:43
wien_railjet0

Kommentelőnk a vonaton van:

„Ezen a vonaton utazok épp most, mielőtt bárki megkérdezné, helyjeggyel. Persze a fedélzeti hangosbemondáson kívül mást nem tett egyik vasúttársaság alkalmazottja sem, sőt, egy alkalommal egy utast kértek meg a sógorék, hogy magyarul szóljon a saját utastársaihoz. Annyira be voltak sz'rva, hogy nem mertek az utasok szeme elé kerülni, végig se mentek a szerelvényen...
Szánalmasnak tartom a Start szerecsenmosdatását épp úgy, mint az ÖBB kockafejű, baromarcú, gusztustalan hozzáállását. Biztos tegnap derült ki a Start és az ÖBB részére, hogy Magyarországon négynapos hosszú hétvége lesz! Biztos a helyjegyfogyásból sem lehetett erre következtetni, ha már a naptár ismeretlen fogalom e két nagyra becsült kompánia részére! Hogy van az, hogy a Sziget idején, meg a Karácsony előtti időszakban meg tudják előzni ezeket a problémákat? Most őszintén, emiatt kellett másfél órát késni...”

* * *

A MÁV hivatalos válaszából kiderült, mintegy másfél órát állt a Railjet csütörtökön a magyar–osztrák határon Hegyeshalomnál. A Bécsbe tartó vonatról a helyjeggyel nem rendelkező utasokat szállították le.

Szabó Anett elmondta, a leszállított utasok egy régiós szerelvénnyel utazhattak tovább Bruck an der Leithába, ahol egy másik szerelvényre át kell szállniuk, hogy eljuthassanak Bécsbe. Közölte: az elővételes jegyvásárlások adatai szerint a szerelvényre már egy hete 80–90 százalékos volt a foglalás, ezért jelezték az osztrák vasúttársaságnak, hogy több kocsival kellene indítani a szerelvényt.

A szóvivő hozzátette: az osztrák vasúttársaság vonata zárt szerelvény, ezt azt jelenti, hogy csak ők tudnak gondoskodni annak bővítéséről. Az osztrák vasúttársaság azonban azt jelezte, hogy nincs erre szabad kapacitása. A magyar társaságnak sem volt szabad szerelvénye, így nem tudtak mentesítő vonatot indítani – mondta Szabó Anett.

Azért ezekkel a vonatokkal nem egyszerű: nem lehet csak úgy még egy-két vagont a végére csatolni... Ettől persze még mind a MÁV, mind az ÖBB készülhetett volna (jobban) a tömegre... (fotó: Kemsei Zoltán)

Kifejtette: a probléma oka az, hogy nemzetközi járaton a menetjegyen felül nem kötelező a helyjegy megvásárlása. Ha valaki nemzetközi vonalon szeretne utazni, eldöntheti, kifizet-e három eurót a menetjegyen felül azért, hogy biztosan legyen számozott ülőhelye vagy megkockáztatja, hogy állva utazik. Ezzel a lehetőséggel élnek is az utasok – jegyezte meg.

Szabó Anett közölte: az érintett szerelvényen már nem volt szabad ülőhely és az osztrák vasúttársaság eldönthette, hogy így továbbengedi a vonatot vagy nem. Azok voltak jogosultak továbbutazni, akiknek volt helyjegyük.

A szóvivő kiemelte, hogy a menetjegy nem vonatra szól, hanem viszonylatra, a helyjeggyel viszont konkrét vonaton lehet csak utazni – jegyezte meg.

Szabó Anett hangsúlyozta: Hegyeshalomnál a teljes felelősségi kört a magyar vasúttársaság átadja az osztráknak, így a magyar vasúttársaságnak nincs hatásköre és jogosultsága semmire a határon túl.

 

A Facebookon találtuk – ha ott volt a vonaton, várjuk beszámolóját!

Volt olyan MÁV-dolgozó, aki lelkiismeretesen figyelmeztett: „Nemzetközi pénztáros vagyok a MÁV-nál, minden utasnak nyomatékosan felhívtuk a figyelmét-első körben, hogy bár nem kötelező a helyjegy, vegyenek, de a magyar utazóközönség sajnálja a 945 forint (3 euro) árat kifizetni, mondván majd elköltik kint azt a pénzt. Miután majdnem egy hete erre a járatra már nem lehetett helyjegyet kapni, szintén NYOMATÉKOSAN (!) felhívtuk az utasok figyelmét, hogy nincs helyjegy és az osztrák jegyvizsgálók – tapasztalva az adventi időszak és a hosszú hétvégés tömeget – ahhoz folyamodnak, hogy biztonsági okokra hivatkozva nem viszik el a helyjegy nélküli utasokat Hegyeshalomtól. A legtöbb utas úgy távozott a pénztártól: »Nem baj, legalább lesz egy kalandos utunk...«”

Ez meg Kelenföldön történt: „Én szem és fültanúja voltam a kelenföldi egyik históriának. Egy hölgy épp hogy fel tudott szállni a vonatra. Az ajtóban állt meg, és megkérte az utasokat, akik szintén már az ajtóban álltak, hogy legyenek szívesek beljebb menni, felengedni őt is. Ráförmedtek, hogy tessék, menjen, de utat nem adtak neki. Kiabáltak, veszekedtek, és ez csak az egyik vagon volt... Eszméletlen tömeg volt a vonaton...”

 

Korábban írtuk:

„Az október 23-i munkaszüneti nap miatt sokan gondolták úgy, hogy Bécsben töltik a hosszú hétvégét, az átlagosánál jóval többen próbáltak vonaton eljutni Ausztriába.

Az Index információ szerint a MÁV szokatlanul nagy igények ellenére is minden utasnak kiadott jegyet a csütörtök reggel 9-kor induló járatra. A vonaton így annyian utaztak, hogy Kelenföldön már alig lehetett felszállni, a folyosókon sem volt már hely.

Elvileg a vonatra nem kötelező helyjegy váltása, ennek ellenére, az osztrák vasút úgy döntött, hogy ekkora tömeggel nem engedi tovább a Railjetet, így feltartóztatták Hegyeshalomnál. A tömeg miatt már addig is nagy volt az ingerültség az utasok között, de amikor Hegyeshalomnál megállt a vonat, kitört a botrány.

A magyar kalauzok eltűntek, miközben a vonat ott vesztegelt. Végül mintegy két óra ácsorgás után kétszáz embert leszállítottak a gyorsvonatról és egy helyiérdekű járatra tették át őket.

A vonat délután egy óra után elindult a határról Bécs felé. A MÁV szóvivője egyelőre nem volt elérhető telefonon”írta az Index.

Hova mehettek a jegyvizsgálók?

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek