Az igazi klasszikus
A Train Hungary nagy erőkkel kezdte újra hordani az Alföldre a sódert, a tehervonatokat már nemcsak Kiskunlacházán, de Taksonyban és néha Délegyházán is rakják. Kiskunlacházán a tolatási mozgásokat az ASEA mozdonyokkal végre lehet hajtani, Taksonyban és Délegyházán azonban szükség van dízelgépre. A Kárpát Vasút Bobója kapta meg a feladatot, a 449 021-es gép most a taksonyi tartalék, és ha kell, Délegyházára megy a bánya kiszolgálására.
Szerdán újabb huszonöt kocsis tehervonatot raktak meg sóderrel a bányában, az anyagot a Train Hungary a nagylaki nyílt vonali rakodóhoz továbbítja. A vonatot számos mozdony húzza majd, Szegedig egy ASEA, onnan Vásárhelyig vagy Makóig jó eséllyel Sulzer, majd a Bobo Kft. Bobói továbbítják.
A 449 021 pályaszámú mozdonyt a Ganz-MÁVAG 1970-ben gyártotta, Ajkán, a MAL Zrt.-nél A25 064-es pályaszámon üzemelt. A 2009-ben alakult Kárpát Vasút Kft. a Bobót 2010-ben vásárolta meg, azóta kisebb-nagyobb terhelésű tehervonatok élén, pályaépítések során láthattuk. Ez a kétezer tonnás sódervonat talán az egyik legnagyobb, amit még rábízhattak, a Délegyháza állomás és Délegyháza-újbánya közti öt kilométeres iparvágányon a sebesség szerencsére nem számított. Az öreg Bobó huszárosan húzta a vonatát.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!