Ahol nem csak beszélnek róla
Budapest lassan négy éve próbálja lecserélni az Ikarus 405-ösöket, azt a típust, ami már a forgalomba állása óta a legproblémásabbnak számít a BKV járműparkjában. A törekvések ez idáig sajnos sikertelenek voltak, sőt az illetékesek továbbra is maximum néhány optimista jóslattal tudnak szolgálni arról, hogy mikor jelennek meg végre az új midik a főváros útjain. No de addig is menni kell valaminek, így a 405-ösök nagy részét kivonták a forgalomból (az így kiesett buszokat más típussal helyettesítették) vagy tessék-lássék módon felújították.
Ezzel szemben Prágában az év elején írták ki a tendert 40 midibusz beszerzésére, ősszel eredményt hirdettek, az első 10 jármű pedig már meg is érkezett, a maradék harmincat a szerződés értelmében 2015-ig szállítják le.
A győztes a Solaris, aki a 162 millió cseh koronás ajánlatával másik három jelentkezőt utasított maga mögé. Az Urbino 8,9 LE-k 2,4 méter szélesek, 8,9 méter hosszúak, 27 ülő- és 39 állóhely található bennük. 181 kilowattos Cummins motorjuk teljesíti az EEV normát, automata sebességváltójuk ZF EcoLife típusú.
A zöld tacskós buszokat már jól ismerheti a cseh utazóközönség, hiszen 2000-ben ez volt az első ország, ahová exportált a cég. Azóta közel félezer buszt adtak el 21 üzemeltetőnek, a fővárosban is jelen voltak, igaz csak alvállalkozóknál, a „helyi BKV” (DPP) most először vásárolt a Solaristól.