A metrófelújításért feláldozták az 1-es villamos hosszabbítását
Az embereket leginkább a 3-as metró felújításával kapcsolatos hírek érdeklik, nem véletlenül állt pont ez a sajtótájékoztató középpontjában. A legfontosabb talán, hogy mindenképp elkezdődik a metrófelújítás, ám a megnövekedett költségek miatt az 1-es villamos tervezett meghosszabbítására (a Külső-Bécsi úton az Aranyvölgy vasúti megállóhelyig) nem jut majd pénz. Még a nagyfelújítás előtt újították fel az Árpád hídi állomás födémszerkezetét, ám augusztus 20-án – amikor nem volt munkavégzés – egy eső beáztatta a félig kész munkaterületet.
A 3-as metró szerelvényeit folyamatosan szállítja az orosz gyár, a tizenhárom, itt levő metróból tizenegynek a hatósági engedélye is megvan már, ám a főváros továbbra is 2,5 milliárd forint kötbért követel a Metrovagonmastól a késedelem és a hibák miatt. A főpolgármester szerint a járművek jól működnek, ha nem akadályozzák az ajtók működését – a HVG szerint ennek ellentmond az a tény, hogy azóta is több szerelvényt kellett leállítani ajtóvisszajelzési hibák miatt.
Szóba került a Nyugati pályaudvar környékének rekonstrukciója is: a felszíni munkálatokra a metrópótló buszok közlekedése miatt van szükség, a felüljárót azonban a közhiedelemmel ellentétben nem bontják le, csupán a funkció nélküli gyalogjárda tűnik el róla.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!