A Lufthansa átvette első 747-8i óriásgépét
Egy feltehetően katari VIP-tulajdonos után az amerikai gyártó új utasszállítójának második átadott példánya a német nemzeti légitársaság flottáját gyarapítja. A meghosszabbított törzsű, új szárnyakkal és GEnx-2B hajtóművekkel repülő, nagyobb teljesítményű és hatótávolságú gép a több évtizede használt 747-es új változata, amely egyben a korábbinál jóval takarékosabb, hatékonyabb üzemeltetést kínál a használójának.
Az első, lajstromjele szerint katari, gyaníthatóan az emír tulajdonában lévő 747-8i-t néhány hete adta át a gyár, azt azonban még kétéves belső átalakításra repültették át. A Lufthansa gépe a szerdai átadás után május elsején, ünnepélyes búcsúztatás végeztével hagyja el Seattle-t és repül át Európába.
A Lufthansa nem egyszerűen az első hagyományos légitársaság, ahol forgalomba áll a gép, hanem az első olyan cég, amely a ma piacon lévő mindkét modern kétszintes óriásgépet, az A380-ast és a 747-8 Intercontinentalt is repülteti. Ugyanakkor nem ez lesz az új típus első leszállása Frankfurtban: decemberben egy tesztpéldánnyal, a társaság majdani ötödik gépével végeztek már üzemi próbákat Frankfurtban. A német személyzetek a földön, de repülés közben is kipróbálhatták a gépet, ugyanis ezt az utat már német pilóták teljesítették.
Mint ahogy azt a német társaság egyik vezetője korábban elmondta, a Lufthansa, némi szimbolikus jelentéssel, először a Frankfurt–Washington vonalon közlekedteti új típusát, később más járatokra is beállítja az USA keleti partvidékére, majd a következő célország, ahová a 747-8i menetrendszerűen jár majd, India lesz. A gépet három osztályra rendezték be, összesen 386 utas repülhet vele, és összesen húsz ilyen gépet szállít a Boeing a Lufthansának.