Néhány tehervonat már most inkább kikerüli Érdet
Alig egy hónapja, május 3-án tették le az alapkövét a Kelenföld–Érd–Százhalombatta vonalszakasz teljes felújításának. A 20,5 kilométeres szakasz három év alatt, 70 milliárd forintból épül újjá, mindent cserélnek és újjáépítenek: vágányt, kitérőt, állomást, biztosító berendezést. Idén az Érd elágazás és Százhalombatta közti rész a menü, a munkások már neki is estek a vágányoknak Érd környékén (különben már március óta dolgoznak, csak akkor még nagyobb zavartatás nélkül, éjszaka végezték a munkát).
Jelenleg Érd elágazás és Százhalombatta állomás között egy vágányon zajlik a forgalom a 40a vonalon. A személyvonatok még elketyegnek, de a tehervonatok számára nem könnyű menetrendi ablakot találni, emiatt sok szerelvény torlódik fel az elővárosi állomásokon. Háros szinte mindig tele van délutánonként tehervonatokkal, de jut Nagytétény-Diósdnak is. A pécsi fővonalnak főleg Pusztaszabolcsig nagy a forgalma, két nagyüzem, Százhalombattán a Dunai Finomító és Dunaújvárosban a vasmű rengeteg vonatot fogad és indít. A dél-balatoni fővonal (30-as) átépítése miatt is sok szerelvény jött eddig a 40-esre, hogy a Dombóvár–Gyékényes vonalat felhasználva kerüljék ki a Balatont.
Forgalom tehát van, a pályakapacitás viszont jelentősen csökkent, így néhány operátor már elkezdett kerülőutak után nézni. Az 1-es vonal felől érkező tehervonatoknak van a legjobb alternatív elérése: a Komárom–Székesfehérvár–Pusztaszabolcs tengelyen szinte időveszteség nélkül el lehet jutni Százhalombattára és Dunaújvárosba. Csak ugye a dízeles vontatás, ami jóval költségesebb a villamosnál. A napokban a Rail Transport International (RTI) magánvasút Komárom–Dunai Finomító viszonylatú tartályvonatai használták ezt a korridort, de szerdán Komárom felől egy magyarbólyi kilépésű szénvonat is inkább erre jött a kelenföldi fordulás helyett.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!