Éjjel érkezem (a 40a-ra)
Aktuális vágányzár még nincs, éjjel a munkaterületet előkészítő tereprendezéssel kezdték a projektet. Érd felső–Százhalombatta között az elmúlt napokban bozótot és cserjéket irtottak, kijelölték a felvonulási útvonalakat, geodéziai munkákat végeztek, valamint betonozták az új felsővezetéktartó oszlopok alapjait. Érd állomáson már a vágányok bontásának is nekiálltak, és beemeltek két, a hosszlánc elhelyezésére szolgáló portálgerendát a vágányok fölé.
A Kelenföld–Százhalombatta közötti, húsz és fél kilométeres szakaszon a vasúti pályát teljes egészében, nagyrészt 120 kilométer per órás sebességre alkalmasan, 225 kilonewton tengelyterhelésre építik át, az állomásokon és megállóhelyeken 55 centiméter magas peronok, új perontetők, aluljárók, rámpák, liftek, új térvilágítás épül, teljes hosszban kicserélik a felsővezetéket.
Összesen 182 P+R férőhely, száz kerékpártároló épül, a szükséges helyeken, a pálya két oldalán összesen tizenhárom kilométer hosszban zajvédő falakat is emelnek. A munkavégzés egyelőre éjszakai, a személyforgalmat nem érintő vágányzárak idején folyik, de március legvégétől forgalomkorlátozásokra is kell számítani.
Budafok megállóhelyen (a volt Budafok-Belváros) áprilisban kezdik bontani a régi, kihasználatlan, igencsak leromlott állapotú felvételi épületet, majd a megállóhely vágányainak, peronjainak építése következik. A teljes, 51,3 milliárdos kivitelezéssel a kivitelező Kitérő 2016 konzorcium (V-Híd Zrt. és A-Híd Zrt.) várhatóan 2020 nyarára végez – közölte a NIF Zrt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!