Zajlik a miskolci Y-híd építése

A munkálatok az egyik leglátványosabb szakaszban járnak: megkezdődött a Vörösmarty úti felüljáró elbontása.
A műtárgy bontása az ütemtervnek megfelelően halad. Elsőnek a híd felszerkezetéről távolították el a közműveket, a forgalomtechnikai eszközöket, az útburkolati rétegeket és a vasbeton hídszegélyeket. A következő ütemben a pályalemez felszeletelésével a hídgerendákat egymáshoz képest hosszirányban választották el, ezzel előkészítve a gerendák kiemelését. Ezekkel párhuzamosan a hídra vezető keleti oldali töltést is elbontották, létrehozva az emelést végző daru beállásához szükséges területet.
Az elmúlt napokban a gerendákat daruzták ki: az összetett munkafolyamat során a daru tartotta a kiemelendő hídgerendát, eközben a szakemberek speciális technológiával a gerenda két végét egy időben elvágták, így a hídgerenda kiemelhetővé vált a deponáló területre. A betongerendát és az egyéb bontott betonszerkezeteket a munkaterületre telepített törőberendezés aprítja fel.

A bontás következő fázisa a hídgerendák eltávolítása után a híd teljes vasbeton szerkezetének elbontásával folytatódik. A híd teljes elbontását követően, várhatóan ezen a héten cölöpalapozással folytatódnak a munkálatok. Ezután épülnek meg az új alépítmények, pillérek, majd az új hídgerendákat beemelve újra áthidalják a felüljáró alatt futó vasúti síneket. Az új hídszakasz a vonatközlekedés számára nagyobb űrszelvényt, a közúti közlekedés számára pedig szélesebb útpályát, új forgalmi sávokat fog garantálni. Az Y-híd megépítésével egy harminc éve tervezett fejlesztés valósul meg.
A felüljáró bontása a jelenlegi közúti közlekedésre nincs hatással, jelentősebb forgalmi korlátozások csak 2021 tavaszán várhatóak.
A projekt során részben előre gyártott elemekből álló, részben monolit vasbeton szerkezetű, háromágú híd épül. A tizeként plusz négy támaszú műtárgy a meglévő szintbeli vasúti kereszteződést fogja kiváltani, jelentősen növelve ezzel a csomópont forgalomáteresztő képességét. A nettó 13,5 milliárd forint értékű beruházás 2022 végi átadásával a tervek szerint megszűnnek a környéken csúcsidőben jelentkező torlódások; akik a Martinkertváros felől hagyják el Miskolcot, nem kell majd keresztülmenniük a belvároson.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!