Üveghangon az 1-esen

Vörös Attila   ·   2020.07.01. 18:00
69_icv43

A reggel 7:10-kor Szombathelyről a fővárosba induló 917-es Alpokalja Intercity első körben csak a kijárati jelzőig jutott el, ott a vonatot eredetileg továbbító 470 005-ös mozdony fekve maradt. A vezér segélygépet kért – és kapott is a 282-es klasszik Szili személyében. Az intercity végül félórás késéssel indult el, ehhez Győr és a főváros között további 30 percet tett hozzá, hogy végül 59 perc plusszal álljon meg a Keletiben.

Az Alpokalja IC robog Kelenföldnél (képek: Vörös Attila)

Ma már nagyon ritka, hogy az 1-es vonalon a távolsági forgalomban Traxxok, Taurusok vagy Vectronok helyett más mozdonyok is feltűnjenek, mivel az arra alkalmas szakaszokon ezeknek a járatoknak a maximális sebessége 140–160 kilométer óránként. Egy Szili értelemszerűen ezt nem képes tartani. Hogy a szerda még különlegesebb legyen, dél körül újabb Szilit vetettek be. Ezúttal Sopronban adta fel a harcot még indulás előtt a Páneurópai Piknikre emlékező 505-ös Taurus, helyette a 430 323-as mozdony kapta a 945-ös intercity továbbításának a feladatát. Hogy-hogy nem, ez a vonat végül csupán hét perc késéssel érkezett meg a Keletibe!

A soproni vonat érkezik a Keletibe

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.