Meggyőzni a társaságokat: kell Budapestre hosszú táv!

iho/repülés   ·   2012.09.19. 18:00
cim2

Új járatok kellenének New Yorkból és Torontóból, egy sor desztinációra lenne igény Ázsia jelentősebb fővárosaiból is. Ennek az igénynek a konkrét repülőjáratokra váltásának céljával vesz részt a Budapest Airport légi közlekedési és marketingcsapata az idei World Routes konferencián – hangzik a ferihegyi repülőteret kezelő cég közleménye.

A nagy nemzetközi légitársaságok és repülőterek éves találkozóját az idén 18. alkalommal rendezik, ezúttal Abu-Dzabiban szeptember 29. és október 2. között. Az iho/repüléshez eljuttatott közlemény hangsúlyozza: ez az a fórum, amelyen a légi közlekedésben érintett valamennyi döntéshozó évente egy alkalommal összejön, hogy eszmecserét folytassanak az iparág jövőjéről és adatokat gyűjtsenek a piaci lehetőségekről. Egy-egy ilyen konferencián lehet érdemben befolyásolni a légitársaságok döntéshozóit azzal kapcsolatban, hogy mondjuk a 2013-as nyári menetrendben hová érdemes új járatot indítani. A Malév csődje nyomán keletkezett nehéz pénzügyi helyzet ellenére a Budapest Airport képviselői mindent megtesznek azért, hogy Abu-Dzabiban is bizonyítsák: Budapest változatlan ígéretes célpont mind az üzleti, mind a szabadidős utazók számára.

Az American 767-ese is elmaradt Ferihegyről... <br>(fotó: BA)

A Malév csődje miatt törölte budapesti járatait az American Airlines (New York JFK) és a kínai Hainan Airlines (Peking), mert mindkét hosszú távú járaton sok átszálló utas érkezett Budapestre, hogy azután a Malévval folytassa utazását. A Budapest Airport a nemzeti légitársaság csődje óta több mint hat új európai légitársaságot hozott már Budapestre (Ryanair, Aegean Airlines, Blue1, Air Berlin, Transavia, Brit Air), és további két új járat nyitása várható a téli menetrendben. A német OLT Express októbertől indítja új, drezdai járatát, míg az Ural Airlines Oroszország szívéből, Jekatyerinburgból hoz utasokat Budapestre. Ezzel együtt, a Budapest Airport légi közlekedési igazgatója szerint további erőfeszítésekre van szükség.

„Az egyik legutóbbi iparági felmérés, a Sabre@Airport Intelligence Data vizsgálatából kiderül, hogy Budapesten nagyobb piaci igény mutatkozik egy New York-i járatra, mint mondjuk Münchenből, Düsseldorfból, Stockholmból vagy éppen Prágából” – hangsúlyozta Kam Jandu. A Budapest Airport légi közlekedési igazgatója hozzátette: „Ehhez hasonlóan a kanadai Torontóból, részben az ott élő jelentős magyar közösség, a rokonlátogatók miatt is érezhetően nagyobb piaci igény lenne egy közvetlen, tengerentúli járatra, hiszen a potenciális utazóközönség nagyobb, mint mondjuk Bécsből, Koppenhágából vagy Madridból. Munkatársaim azzal a céllal utaznak Abu-Dzabiba, hogy meggyőzzék a légitársaságokat: Budapest továbbra is elsőrendű desztináció, a város nemcsak turisztikai szempontból, hanem az üzleti utasok számára is fontos célpont.”

...és a Malév csődje után nem sokkal a Hainan is leállította a járatát

A Budapest Airport csapata az elmúlt évben az „Év Legjobb Európai Repülőtéri Marketingje” címet hozta el a World Routes konferenciáról Berlinből. Részben ez az elismerés hozzájárulhatott ahhoz, hogy a Budapest Airport, a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Turisztikai Desztinációs Menedzsment Nonprofit Kft.-vel jövőre közösen rendezheti Budapesten ezt a fontos légitársasági fórumot. A „Routes Europe 2013” konferencia helyszíne a SYMA Csarnok lesz 2013. május 12. és 14. között – hangzik a Budapest Airport közleménye.

Mint arról az iho/repülés is hírt adott, legutóbb a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is jelezte, szeretne új tárgyalásokat a Hainannal a Budapest és Peking közötti légiösszeköttetés felélesztésére. Ami az American járatesélyeit illeti, friss hírek szerint most épp a kapacitások visszafogása, és ha szükséges, újabb járatok törlése aktuális a csődeljárás alatt lévő társaságnál.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.