Már zajlanak a tesztek a BuBe szabadkai részén

iho/vasút   ·   2024.09.17. 08:30
240916_szabadka_01

A napokban elkezdődtek a próbamenetek a felújított pályán, egyelőre még csak az állomás és a Belgrád felőli bejárat között.

Információink szerint jelenleg az úgynevezett zimonyi, zentai és horgosi blokkokból – vagyis ezen főirányok felé vezető átmenő fővágányokon – és azokra történő meneteket próbázták. A tesztek célja a vágányútban levő váltók központi állításának, illetve a jelzők megfelelő működésének vizsgálata volt.

A Szabadka–Belgrád vasútvonal korszerűsítésének köszönhetően kétszáz kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek majd a vonatok. Érdekesség, hogy a vonal felújításáig a szabadkai személypályaudvaron nem volt angolváltó, a rekonstrukció során viszont nyolcat is létrehoztak.

A szabadkai építési munkálatokról nemrégiben írt beszámolónkat itt olvashatják.

Alább tekintsék meg Tripolszki Dalibor felvételeit!
A zajvédő fal még nincs kész, de hamarosan erre is sor kerül
Óvatosan, a következő jelzőn megállj jelzés várható. Az N a Naumovićevót (iránymutatót) jelenti, a 3 pedig a maximum harminc kilométer per órát. Ilyen kiegészítő jelzők is vannak a kijárati és a bejárati jelzőkön
A teherpályaudvar látképe
A kijárati vágányok: balról a szegedi, mellette a zentai és a két belgrádi

(Nyitóképünkön a próbákat végző mozdony kijár a jobb vágányról. Fotó: Tripolszki Dalibor)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek