Komolyan veszi beruházási terveit Nagyvárad

Az egyik egy 3,8 kilométer hosszú, kétvágányú villamospálya építését foglalja magában, egy másik pedig tíz új villamos beszerzésével kapcsolatos. Márciusban húsz villamos korszerűsítésére is kiírtak pályázatot – hangzott el a Club Feroviar szervezésében, a Román Vasúti Szövetség támogatásával Jászvásáron (Iași) megtartott Gördülőállomány-konferencián a napokban.
Az új kocsik beszerzéséhez a helyi hatóságok tizenkilencmillió euró (hatmilliárd forint) uniós támogatást pályáztak meg. A 88,9 millió lej (körülbelül hatmilliárd forint) teljes értékű beruházás költségének kilencvennyolc százalékát, vagyis körülbelül 5,9 milliárd forintnyi összeget nem kell visszatéríteni. A villamoskorszerűsítésre nettó 625 ezer eurót (kétszátmillió forintot) szán az OTL. (A közlekedési társaság élén 2010 és 2017 között Csuzi István állt, aki új kihívások után nézve Abu-Dzabiba igazolt.)
A Railway Pro arról ír, hogy az elmúlt évek során gőzerővel igyekszik modernizálni járműállományát az OTL. Tavaly például tíz használt, azonban a közelmúltban felújított Tatra villamost vásároltak Berlinből, egy másik Tatrát pedig felújítottak. A vállalat tervei között szerepel a városra és a külterületekre is érvényes, egységes tarifarendszer bevezetése, mivel ki szeretnék terjeszteni a tömegközlekedési szolgáltatásokat a külterületekre is. 2019-ben új, érintésmentes bankkártyák használatán alapuló jegyértékesítési rendszert fognak bevezetni.
Nagyváradon jelenleg hét villamosvonalon és tizenkilenc autóbuszvonalon zajlik a tömegközlekedés.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!