Kivonul három németországi repülőtérről a Ryanair

iho/repülés   ·   2024.10.12. 16:00
_ryanair_aircraft_

A légitársaság a német kormány által kirótt magas adókkal és repülőtéri illetékekkel indokolta döntését.

A fapados ezzel a lépéssel – 2025 nyarától – 12 százalékkal fogja vissza járatszámát, mindez 22 útvonal, és összesen 1,8 millió ülőhely megszűntét jelenti. Az érintett repülőterek: Dortmund (DTM), Drezda (DRS), továbbá a lipcse/hallei légikikötő (LEJ). A légitársaság emellett hatvan százalékkal csökkenti járatai számát a hamburgi repülőtéren (HAM).

Ezt megelőzően, augusztus 27-én a Ryanair azt jelentette be, hogy ötödével kevesebb járatot indít a berlini, brandenburgi repülőtérről (BER). Ez a döntés hat útvonal törléséhez vezetett, nevezetesen a Brüsszelbe, Chaniába, Kaunasba, Krakkóba, Luxemburgba és Rigába tartó útvonalakét. A Ryanair kijelentette, hogy a járattörlések annak a következményei, hogy a német kormány továbbra sem képes csökkenteni a légiforgalmi adókat, a biztonsági és a légiforgalmi irányítási díjakat.

A légitársaság vezérigazgatója, Eddie Wilson szerint Németországban csak a Covid előtti forgalmak 82 százalékát tudták visszaállítani, és messze ez a legrosszabban teljesítő légipiac Európában. „A magas állami adók és illetékek, valamint a Lufthansa magas tarifákat gerjesztő monopóliuma miatt a német állampolgárok, illetve az odalátogatók fizetik a  legmagasabb árú repülőjegyeket Európában.” – így Wilson, aki azt is elmondta, ebben a helyzetben kénytelenek lesznek más országokba költöztetni kapacitásaikat.

Németország a közelmúltban több, a légiközlekedést érintő adót és illetéket is megemelt, a légiforgalmi irányítás díját például 24 százalékkal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.