Jóváhagyta az EU az elektromos vontatás támogatását

Joó Ferenc   ·   2018.08.05. 12:00
db-zold-400

A tiltott támogatásokat vizsgáló európai uniós hatóság megvizsgálta és jóváhagyta a német kormány beruházási programját, ami olyan vasúttársaságokat támogat, ahol elektromos meghajtású járműveket használnak és energiahatékonysági beruházásokat terveznek.

A kormány a beruházások költségének akár felét is átvállalhatja, cserébe a vasúttársaságoknak 2020-ig évente 1,75 százalékkal kell javítaniuk energiahatékonyságukat, 2020 után pedig évente két százalékkal.

A támogatást akár járművek, például hibrid mozdonyok beszerzésére is fel lehet használni. Minderre 2022-ig félmilliárd eurót szán a német kormány, ami százhatvanmilliárd forintnak felel meg. Az Európai Bizottság úgy találta, hogy az állami támogatás által javul a mobilitás és csökken a környezetszennyezés, illetve a program segíti a kormány abbéli terveit, hogy áttereljék az áruforgalmat a közutakról a vasútra.

Margrethe Vestager versenypolitikai biztos szerint a villamos vontatás az egyik legkörnyezetkímélőbb szállítási mód. A német kormány programja anélkül járul hozzá az EU környezetvédelmi céljaihoz, hogy torzítaná a piaci versenyt.

A DB első Vectronja július elsején Kölnben<br>(fotó: railcolor.net, Martin Morkowsky)

Nyitókép: railcolor.net (Stefan Rother)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!