Germanwings-kitérő, Ferihegy helyett bécsi leszállás

iho/repülés   ·   2012.12.05. 10:16
cim2

Vészhelyzetet jelentett majd Bécsbe repült leszállni a Germanwings Stuttgartból Budapestre tartó járata. Az Airbus A319-es megszakította a megközelítést, majd várakozási légtérben körözött Ferihegy közelkörzetében, utána értesítette a budapesti irányítást arról, hogy inkább Bécsben száll le.

Az airportal.hu által közölt hangfelvétel szerint a gépnek a bal oldali fékszárnyával volt problémája, feltehetően nem tudták leszállási pozícióba kibocsátani, ami azt jelenti, hogy a gép a lassú repülést biztosító fékszárnyak nélkül, vagy azokat csak részlegesen kibocsátva kénytelen a szokásosnál nagyobb sebességgel leszállni.

Bécs felé tartva a gép még Magyarország felett várakozási légtérben szintén körözött kb. fél órán át, hogy kevesebb üzemanyaggal szálljon le, közben a személyzet kérte, hogy a mentőalakulatok álljanak készenlétben.

A friss hírek szerint a gép végül is simán és további problémák nélkül földet ért fél tizenegy környékén a Schwechati repülőtéren. A Germanwings budapesti képviseletének ígérete szerint a technikai problémáról és az utasok Budapestre szállításáról később kapunk információt. Egyelőre azt sem tudni pontosan, miért Bécsben és miért nem Ferihegyen akarta végrehajtani a kényszerleszállást a személyzet.

A bécsi 29-es pálya, ahol a gép földet ért, 3,5 kilométeres, míg Ferihegyen a 31 jobb pálya 3,7 kilométer, a délelőtti órákban a fékhatás jó vagy közepes volt, a repülőtéren két javító-karbantartó cég is foglalkozik keskeny törzsű Airbusokkal, az egyik a Germanwings anyavállalatának, a Lufthansának a cége.

A légitársaság dél körül kiadott közleménye megerősíti, hogy a 66 utas és a személyzet rendben és normális mód hagyhatta el a gépet, idő kérdése, és az utasok egy másik germanwings-géppel folytathatják útjukat.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.