Emitt épül, amott dől

iho   ·   2014.08.16. 16:15
00kicsi

A próbaüzemen és a hivatalos átadón is túl vagyunk már, ám a sajtót már bejárt híreken túl is akad gond elég. Míg az építkezés (nem mindig zavartalanul...) a Kacsóh Pongrác úttól a Fehérvári útig tart, a Lehel utca és a Bécsi út között szinte egymást érik a különböző gondok.

Itt bizony nagy a gond: dőlnek a táblák!<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Balogh László András felvétele)

Nem szabotázsakció, de az újonnan átadott megállókban a táblák, oszlopok néhánya kidőlt. Egyes, meg nem erősített hírek szerint a betonaljzat anyaga nem megfelelő, külső vélemények szerint egész egyszerűen kevesebb a cement a kelleténél, a táblák talpát tartó csavarok pedig kevésnek bizonyultak a megtartáshoz. A BKK dolgozik az elhárításon: a rossz betonaljzatot feltörik, eltávolítják, és új, fém talpat gyártanak a hiányzó tábláknak.

Épül a pálya a Kacsóh Pongrác útnál<br>(fotó: MTI/Máthé Zoltán)

Az akadályok ellenére az 1-es villamos felújítása – a BKK közleményei szerint – az ütemterv szerint halad, épülnek a típusterv alapján készülő peronok, perontetők, van, ahol már a pályát is lefektették a Kacsóh Pongrác út és a Rákóczi híd között. Habár kissé „foltosnak” tűnik a felújítás, az elsőbbséget a forgalom zavartalansága miatt a fontosabb útkereszteződések, az útátjárók élvezik.

Ha már a folytatásról esik szó: a Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub (MKK), a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a Védegylet közös levélben fordult Vitézy Dávidhoz, a BKK vezérigazgatójához. A civilek álláspontja szerint az Etele úton – a közzétett dokumentációval ellentétben – a fák kivágása nélkül is meg lehetne oldani az új villamospálya építését: a meglévő, középső fasor két oldalán futna a közös tömegközlekedési sáv, a jelenlegi parkolósáv pedig forgalmi sávvá minősülne át. A gépjárművek várakozását a szélső fasor fái között, a fák védelmével képzelnék el. Hangsúlyozták: a hosszabbítás Szerémi úti szakaszán 37, a Hengermalom úton 25 fát kellett kivágni.

A bevezetőben magos Déva várát, Kőmíves Kelemen balladáját említettük: remélhetőleg „nem omlik le északon, míg délen épül”.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.