Elkészült az Amtrak első új Acela-vonata
A prototípus-motorvonattal egyelőre a gyártó New York állambeli Hornellben található üzemében végeznek különböző próbákat. A szerelvényt február közepén viszik majd át a az amerikai Közlekedéstechnológiai Központ (TTCI) Colorado állambeli, pueblói tesztpályájára, hogy ott hosszabb távú próbafutásokkal nyúzzák majd meg.
Az Amtrak még 2016 augusztusában rendelt meg az Alstomtól huszonnyolc nagysebességű motorvonatot, mellyel a meglévő húsz, a Bombardier és az Alstom által 1998 és 2001 között közösen gyártott Acela Expresst fogják nyugdíjazni. A gyártó által Avelia Liberty-nek elnevezett új szerelvények – elődeikhez hasonlóan – az Amtrak keleti parti nagysebességű vasútvonalán, a Bostont, New Yorkot és a főváros Washington DC-t összekötő, 730 kilométer hosszú északkeleti folyosón (Northeast Corridor, NEC) fognak közlekedni. Habár az Avelia Liberty háromszáz kilométer per órás üzemi sebességre képes, ezt a tempót egyelőre nem fogják tudni kihasználni a szerelvények: a Northeast Corridoron 257 kilométer per órás tempónál véget ér a gyorsulás.
A tizenegy részes, modern vonatok két végén egy-egy hajtott vonófej található, melyek kilenc, hajtás nélküli betétkocsit fognak közre, melyek alatt a kocsik végeinél található Jacobs-forgóvázak dolgoznak. Vagyis az új vonatok hosszabbak lesznek, mint a nyolckocsis, két vonófejből és hat kocsiból álló elődeik. Ráadásul utaskapacitásuk is negyedével több: az eddigi 304 helyett 378 ülést fognak kínálni. A vonófejekbe az Alstom korszerű energiaelnyelő rendszert épített be, mely ütközés esetén mérsékeli a szerelvényre ható energiákat. Ívekben haladáskor pedig a Tiltronix aktív billenőszekrényes technológia csökkenti az erőhatásokat, növelve a futásjóságot és az utaskomfortot – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!