Itt a januári MÁV-jelentés: alakul a vonatok pontossága
A kisebb pályafelújítások és a mozdonybeszerzések is hatottak a pontosságra. A HÉV-ek, a tramtrainek és a Volán-buszok továbbra is kiemelkedően jól teljesítenek.
A kisebb pályafelújítások és a mozdonybeszerzések is hatottak a pontosságra. A HÉV-ek, a tramtrainek és a Volán-buszok továbbra is kiemelkedően jól teljesítenek.
A cseh–magyar együttműködésben gyártott GANZ-SOR EBN8 e-midibusz Baján szállítja az utasokat.
A pesti alsó rakpart Eötvös tér és Jászai Mari tér közötti részét is érintő korlátozás péntek éjféltől hétfő hajnali négy óráig lesz érvényben.
Az utóbbi hónapokban jelentősen nőtt az applikációt a fővárosi közösségi közlekedésben használók száma.
Február elsejétől két órában korlátozzák a teherautók és buszok viszonylati jegyeinek maximális érvényességét az útdíjfizetésben, ezért a fuvarozási piac valamennyi szereplőjének telepítenie kell fedélzeti eszközt.
Tavaly az autóbusz-állomásokon kilencvenhárom, a HÉV-állomásokon tizenegy, a vasútállomásokon hat közös jegykiadó automata telepítése kezdődött meg a vállalatcsoportnál.
A fővárosban utazók többsége becsületesen megváltja jegyét vagy bérletét, amikor buszra vagy metróra száll, ám 2024 rávilágított arra is, hogy néhányan nemhogy rendszeresen bliccelnek, hanem a pótdíjbefizetést is elhanyagolják.
Itt az új havi MÁV-riport: a járatok körülbelül négy–hat százalékkal közlekedtek pontosabban a korábbi időszakhoz képest, tízből csaknem nyolc vonat késése maradt hat perc alatt.
Többek között erről is beszélt Lázár János az ÉKM szerdai Közlekedésinfóján. Új, bérelt mozdonyok – az Astride-okon kívül újabban Vectronokról is hallani –, új IC-minőségű kocsik érkezhetnek, jön a „közlekedési Kánaán”.
Egy hidrogénüzemű autóbuszt is beszereznek.
A változás összhangban áll az idén március 1-jével életbe lépett tarifaszövetséggel, aminek köszönhetően kedvezményesebb és átláthatóbb lett a közösségi közlekedés használata.
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó utasforgalmi igényekhez igazodó közlekedési rendet vezet be, a korábbi évekhez képest több járatot indítva.
Az ünnepi időszakban a vasúttársaság egyes vonalszakaszon a megszokottnál több jármű közlekedtetésével készül.
Január elsejétől naponta három közvetlen autóbuszjárattal lehet majd a fővárosba és vissza utazni, két és fél órás menetidővel.
A Kravtex-Kühne Csoport hazai gyártású e-buszaival zöldítheti a közösségi közlekedést a jövőben a Volánbusz. A társaság 2025 elején teszteli a típust.