Aláírták az Újvidék–országhatár vonal kivitelezői szerződését

Joó Ferenc   ·   2018.07.18. 12:00
ujvidek-szabadka-400

Úgy látszik, lassan a szerb és magyar fővárost összekötő vasútvonal mindegyik szakaszának felújítására megkötik a kivitelezői szerződést, éppenséggel már csak a magyar rész építőjének kiválasztásáról szóló hír hiányzik.

Szerbiában három szakaszra bontották a felújítást: a Belgrádtól Ópazováig (Stara Pazova) vezető hetvenöt kilométert, valamint az Újvidéktől a magyar határpontig tartó további száznyolc kilométeres szakaszt a Kínai Vasút nemzetközi részlege (CRI) és a Kínai Kommunikációs Építési Vállalat (CCCC) újíthatja fel, míg a közbenső negyven kilométeres szakaszt az Orosz Vasút nemzetközi osztálya (RZD International) építi át kétvágányúvá.

Tehervonat halad Szabadka és Újvidék között (fotó: Eric Greulich)

A most megkötött szerződés alapján a CRI és a CCCC 943 millió euró értékben kapott megbízást az Újvidéktől a magyar határig vezető szakasz korszerűsítési munkálatainak kivitelezésére. A cégek a tervek szerint 2019-ben látnak neki a kivitelezésnek.

Kapcsolódó hír, hogy a Nyugat-Balkán Beruházási Keretből, ami az Európai Bizottság és több nemzetközi pénzintézet által létrehozott hitelezési program, öt és félmillió euró (1,7 milliárd forintnyi) hitelt biztosítanak a Ništ elkerülendő vasútvonal tervezésére, továbbá a Niš–Szkopje vonal szerb szakasza felújításának tervezési munkálataira.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!