Zajlik a miskolci Y-híd építése

iho/közút   ·   2020.10.06. 18:00
yhid_miskolc_01

A munkálatok az egyik leglátványosabb szakaszban járnak: megkezdődött a Vörösmarty úti felüljáró elbontása.

A műtárgy bontása az ütemtervnek megfelelően halad. Elsőnek a híd felszerkezetéről távolították el a közműveket, a forgalomtechnikai eszközöket, az útburkolati rétegeket és a vasbeton hídszegélyeket. A következő ütemben a pályalemez felszeletelésével a hídgerendákat egymáshoz képest hosszirányban választották el, ezzel előkészítve a gerendák kiemelését. Ezekkel párhuzamosan a hídra vezető keleti oldali töltést is elbontották, létrehozva az emelést végző daru beállásához szükséges területet.

Az elmúlt napokban a gerendákat daruzták ki: az összetett munkafolyamat során a daru tartotta a kiemelendő hídgerendát, eközben a szakemberek speciális technológiával a gerenda két végét egy időben elvágták, így a hídgerenda kiemelhetővé vált a deponáló területre. A betongerendát és az egyéb bontott betonszerkezeteket a munkaterületre telepített törőberendezés aprítja fel.

Ütemtervnek megfelelőan halad a miskolci Y-híd kialakítása, jelenleg a meglévő híd bontása van soron. (fotók: NIF Zrt.)

A bontás következő fázisa a hídgerendák eltávolítása után a híd teljes vasbeton szerkezetének elbontásával folytatódik. A híd teljes elbontását követően, várhatóan ezen a héten cölöpalapozással folytatódnak a munkálatok. Ezután épülnek meg az új alépítmények, pillérek, majd az új hídgerendákat beemelve újra áthidalják a felüljáró alatt futó vasúti síneket. Az új hídszakasz a vonatközlekedés számára nagyobb űrszelvényt, a közúti közlekedés számára pedig szélesebb útpályát, új forgalmi sávokat fog garantálni. Az Y-híd megépítésével egy harminc éve tervezett fejlesztés valósul meg.

A felüljáró bontása a jelenlegi közúti közlekedésre nincs hatással, jelentősebb forgalmi korlátozások csak 2021 tavaszán várhatóak.

A projekt során részben előre gyártott elemekből álló, részben monolit vasbeton szerkezetű, háromágú híd épül. A tizeként plusz négy támaszú műtárgy a meglévő szintbeli vasúti kereszteződést fogja kiváltani, jelentősen növelve ezzel a csomópont forgalomáteresztő képességét. A nettó 13,5 milliárd forint értékű beruházás 2022 végi átadásával a tervek szerint megszűnnek a környéken csúcsidőben jelentkező torlódások; akik a Martinkertváros felől hagyják el Miskolcot, nem kell majd keresztülmenniük a belvároson.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.

Közlekedésfejlesztés Smart City Mobilitás

Elindult a FAIRTIQ mobiljegy rendszer Csehországban

Ekés András   ·   2024.06.20. 08:50

A csehországi Zlín autóbusz-állomására sorra érkeznek a helyközi buszok, oldalukon hirdetik a legegyszerűbb közösségi közlekedési utazás lehetőségét, a FAIRTIQ alkalmazást. A svájci mobil jegyrendszer app első, kelet-közép-európai, élesben működő projektje a napokban startolt el a közel hatszázezres régióban (Zlíni kerület, azaz csehül: Zlínský kraj), ahol immár akadálytalanul használható a minden hardvert és infrastruktúrát nélkülöző mobilalkalmazás.

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.