Zágráb másodszor is elkaszálta a pályafelújítást
A horvát közbeszerzési döntőbizottság (DKOM) megsemmisítette a Rijeka–Zágráb–Budapest vasútvonal Zágráb utáni szakaszának 1,3 milliárd kuna (55,4 milliárd forint) értékű felújításra kiírt kivitelezői pályázatot. A Dugos Selo–Körös (Krizevci) közötti szakasz 38,2 kilométer hosszú. A vasútvonal modernizálása fél óráról tizennyolc percre csökkentené az utazás idejét. A projekt hat új híd felépítését és hét régi felújítását is tartalmazza, továbbá tizenegy felüljáró és egy aluljáró létrehozását gépjárműveknek, valamint hat gyalogos aluljáró kialakítását.
A horvát Dalekovod és Zagreb Montaze (DIV) közös ajánlatát 2015 októberében fogadta el a horvát vasutak vállalat (HZ Infrastruktura), ez volt a legalacsonyabb árat ajánló kivitelező. A döntés ellen panasszal élt a két másik pályázó, az osztrák Swietelsky Baugesellschaft, valamint a közös ajánlatot beadó spanyol Comsa Barcelóna és az Acciona Mantenimiento de Infraestructuras Madrid.
A DKOM elfogadta a fellebbezést, és a vasúttársaságot arra kötelezte, hogy az említett cégek részére fizesse ki a fellebbezési eljárás költségeit, egyenként százezer kunát.
A horvát vasutak korábban azt tervezte, néhány hónapon belül megkezdik Horvátország eddigi legnagyobb vasúti fejlesztését, amelyet az Európai Unió is támogat: nyolcvanöt százalékban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, tizenöt százalékban saját tőkéből finanszírozták volna a projektet. A kivitelezői pályázat megsemmisítésével most a munkálatok elhalasztódnak.
A döntőbizottság már egyszer megsemmisítette a Dugos Selo–Körös (Krizevci) szakaszra kiírt pályázatot. A 2015. márciusi kiírásra akkor az egyik pályázó túl magas árat ajánlott, egy másik pedig olyan kivitelező céget választott, amely a horvát vasutak tulajdonában volt, így megsértette az uniós előírásokat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!