Volt mit matricázni a kerékpárutakon

iho   ·   2013.07.23. 08:37

A Láss jól! elnevezésű közlekedésbiztonsági akció során Győr-Sopron megyében is sok veszélyes helyre leltek. A biciklisek úgy érzik: gyakran kapubejárók, teraszok, padok, fák, kukák, lámpaoszlopok, trafódobozok és gyalogosok kerülgetésére kényszerülnek, ez pedig nemcsak nehezíti, hanem veszélyezteti is a közlekedést – írja a Kisalföld.hu portál.

– Az akadályok mellett sok út nehezen használható utánfutóval és az építkezéseknél, útfelújításoknál még mindig nem jellemző az, hogy a kerékpárosok elterelése is megoldott lenne – nyilatkozta  az akció tapasztalatairól Dormán Emese, a Magyar Kerékpáros-
klub marketingkommunikációs munkatársa. A rendezvény a kerékpározók figyelmeztetésén túl elsősorban kérés a tervezők és útfenntartók felé, hogy a jövőben valóban biztonságos megoldásokat alkalmazzanak, és tüntessék el a balesetveszélyes tárgyakat a bicikliutakról. Úgy véli: Magyarországon elindult már egyfajta szemléletváltás, de hosszú az út.

A Győri Útkezelő Szervezet szóvivője, Máthé-Tóth Péter az akadályokról készült fotókra reagálva elmondta: azt, hogy milyen táblákat kell kötelezően elhelyezni és hová, rendelet határozza meg. Főleg a körforgalmakban ez valóban sokszor teremt átláthatatlan helyzetet, de érzékelhető a törekvés a jogalkalmazás egyértelműbbé, egyszerűbbé tételére. Rendelet írja le azt is, hogy 30 centiméter lehet a kerékpárút mellett elhelyezett oszlopok és egyéb objektumok „oldalakadály-távolsága”. Ettől függetlenül több ízben helyeztek át, raktak konzolra Győrben szabályos közúti jelzőtáblákat, mert a kerékpárosokat akadályozták. Ez jellemzően körforgalmakban fordult elő, illetve ott, ahol nem egyenes vonalon, hanem ívben haladtak a bicikliutak, éles ráfordulásra késztetve a közlekedőket.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.