Viharkárok miatt három hetet késik a Három Ország Vonata

iho.hu   ·   2024.06.10. 17:00
Aachener Verkehrsverbund

Az Arriva három országot, Belgiumot, Hollandiát és Németországot összekötő vonata, a Drielandentrein/Train des trois pays (RE18/Limax) csak június végén indul el, mert a viharokban megsérült vasúti infrastruktúra megerősítése a tervezettnél több időt vesz igénybe.

A három országra kiterjedő szolgáltatásnak június 9-én, vasárnap újra kellett volna megindulnia, ám az üzemeltető szerint a közelmúltbeli zivatarok következtében a Visé és Eijsden közötti szakaszon keletkezett jelentős károk miatt a helyreállítás a tervezetthez képest csúszik. A munkálatok javával ugyan végeztek, ám a holland Nederlandse Spoorwegen (NS) és a belga Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen/Société nationale des chemins de fer belges (NMBS/SNCB) nevében is megszólaló Arriva szerint a további, hasonló esetek előfordulásának megelőzése érdekében úgy döntöttek, újabb beavatkozásokra van szükség. Ezek után a Drielandentrein/Train des trois pays – ami a hivatalos neve, a Liège–Maastricht–Aachen E X press  (RE18) után Limax-ként is ismert – közvetlen szolgáltatásként majd csak június 30-án indul.

De nem ez a Drielandentrein/Limax életében az első csúszás, sőt. A Liège–Maastricht–Aachen útvonalon eredetileg 2018 végén kellett volna elindulni az első közvetlen vonatnak, ám erre csak jócskán megkésve kerül sor. Első lépésben ugyanis a vonatkozó kérelmek megkésett beadása miatt nem engedélyezték a háromáramnemű Flirt3-ak közlekedését a német hálózaton, így csak a következő évben, január 27-én indulhatott meg a forgalom, egyelőre csak a hollandiai Maastricht és a német Aachen között. A belgiumi bevezetés ugyanakkor további késést szenvedett, mivel a belga vasúti hatóság, az NSA nem adta ki az engedélyt a közlekedésre az Infrabel hálózatán, mivel a villamos motorvonatok nem voltak ellátva Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel, az ETCS-sel. Az Arriva a Stadler Railt bízta meg a fedélzeti berendezések beszerelésével (beleértve a Belgiumban kötelező ERTMS csomagot), de nem ment minden simán. Tavaly októberben kiderült, „előre nem látható műszaki kihívások” akadályozzák az átszállás nélküli utazás lehetőségét nyújtó vonatok közlekedését. Ekkor jelentették be az indulásra a június kilencedikei időpontot. A közelmúltban pedig az időjárás tett keresztbe, villámárvizek rongálták meg a pályát.

A három országot összekötő, 78 kilométeres útvonalat a vonatok másfél óra leforgása alatt futják be.

(fotó: Aachener Verkehrsverbund)

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.