Elhalasztja az ERTMS bevezetését Norvégia
A norvég infrastruktúra-kezelő Bane Nor a globális ellátási lánc válsága miatt nem tudja beszerezni az egységes európai vasúti forgalomirányítási rendszer megfelelő megvalósításához szükséges eszközöket.
A norvég infrastruktúra-kezelő Bane Nor a globális ellátási lánc válsága miatt nem tudja beszerezni az egységes európai vasúti forgalomirányítási rendszer megfelelő megvalósításához szükséges eszközöket.
Az Arriva három országot, Belgiumot, Hollandiát és Németországot összekötő vonata, a Drielandentrein/Train des trois pays (RE18/Limax) csak június végén indul el, mert a viharokban megsérült vasúti infrastruktúra megerősítése a tervezettnél több időt vesz igénybe.
A 900-as fővonal Karánsebes–Lugos szakaszán valósulhat meg az európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS).
Valós esély van arra, hogy néhány mozdony 2026-ig nem közlekedhet számos európai vasútvonalon.
Az eddigi legnagyobb kölcsönt kapja az Európai Beruházási Banktól (EIB) a cseh pénzügyminisztérium.
Magyarország az Európai Unió felé tett vállalásainak megfelelően elkezdte az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS) rendszer kiépítését.
Párizsban több mint hétszáz fő részvételével, vasúti csúcstalálkozón mutatták be az európai vasúttársaságok vezérigazgatói által aláírt szándéknyilatkozatot, amelyben elkötelezettségüket fejezik ki az európai vasutak fejlesztése mellett.
Háromszázötven kilométeren épült ki a kettes szintű ETCS Lengyelországban, lehetővé téve az emelt sebességű közlekedést a főváros és Gdynia között.
Már fővonalon is teszteltek automata üzemű mozdonyt. Az első teljesen autonóm módon közlekedő gépet 2023-ban szeretnék forgalomba állítani.
Sikeresen befejeződött a magyarországi GSM-R hálózat kiépítésének első fázisa.
Összesen 222 kilométer hosszú vasútvonalat kívánnak lefedni GSM-R rendszerrel Csehországban.
Az Európai Vasúti Ügynökség (ERA) szerint az egységes európai vasúti forgalomirányítási rendszer hatékony kiépítésével hétszáz méteres szerelvények is közlekedhetnek majd.
A hardver megvan, a szoftver viszont egyáltalán nem működik. Pedig már 2015 óta használni kellene. Uniós pénzből készült el a rendszer, amelyet most a jelek szerint vissza kell fizetni, sőt meg is büntethetik Magyarországot.