Újra megy az ócskavas
Az utóbbi három évben heti rendszerességgel elindult egy-két tehervonat Baja-külsőről Olaszországba. A szerelvények ócskavasat szállítanak Udinébe vagy Osoppóba. Mivel a vonatok Bátaszéken és Dombóváron át közlekednek, állandó teherforgalmat generálnak a Gemenci erdőn átvezető vasútvonalnak, ahol egyébként rendszeresen csak ablakos vonatok járnának.
Régebben Baja-külsőnél ágazott el a Baja–Hercegszántó–Zombor és a Baja–Vaskút–Gara–Zombor vasútvonal. Mindkét vicinális a '68-as közlekedési koncepció áldozata lett. A vasút ma már csak Baja területén van meg, néhány iparvágányon még jelentős a teherforgalom.
Az ócskavasvonatokat a Rail Cargo Hungaria közlekedteti MÁV-trakciós vonóerővel. A szerény teherforgalmú tolnai villamosítatlan vonalakon (154, 50, néha 46) így még mindig rendszeresen találkozhatunk a dombóvári Szergejekkel, ahogy a nehéz szerelvényekkel megküzdenek a Bátaszék–Dombóvár vasút emelkedőivel.
Szeptember közepén egy hétig tartó vágányzárat tartottak Hidas–Bonyhád és Máza–Szászvár között az 50-es vonalon, így ennyivel hosszabb ideig nem jártak az ócskavasvonatok. A vágányzár végeztével aztán behozták a lemaradást, egymást követő két napon is volt 20-20 vagonnyi ócskavas Olaszország felé Bajáról.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!