Újra megy az ócskavas

Vörös Attila   ·   2013.09.26. 15:29
400_Baja_vas

Az utóbbi három évben heti rendszerességgel elindult egy-két tehervonat Baja-külsőről Olaszországba. A szerelvények ócskavasat szállítanak Udinébe vagy Osoppóba. Mivel a vonatok Bátaszéken és Dombóváron át közlekednek, állandó teherforgalmat generálnak a Gemenci erdőn átvezető vasútvonalnak, ahol egyébként rendszeresen csak ablakos vonatok járnának.

Régebben Baja-külsőnél ágazott el a Baja–Hercegszántó–Zombor és a Baja–Vaskút–Gara–Zombor vasútvonal. Mindkét vicinális a '68-as közlekedési koncepció áldozata lett. A vasút ma már csak Baja területén van meg, néhány iparvágányon még jelentős a teherforgalom.

Baján a Kiskunhalas és Baja közt járó kiszolgáló tehervonat szolgálja ki a néhai Baja külsőn működő ócskavastelepet. A 223-as szegedi gép a rakott kocsikat már félreállította, az újabb üres kocsik egy részét pedig beállítja rakodáshoz<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

Az ócskavasvonatokat a Rail Cargo Hungaria közlekedteti MÁV-trakciós vonóerővel. A szerény teherforgalmú tolnai villamosítatlan vonalakon (154, 50, néha 46) így még mindig rendszeresen találkozhatunk a dombóvári Szergejekkel, ahogy a nehéz szerelvényekkel megküzdenek a Bátaszék–Dombóvár vasút emelkedőivel.

A kertek alatt, szabad állású tolatás-alakjelző mellett halad Baja állomás felé az ócskavasvonat szerelvénye

Szeptember közepén egy hétig tartó vágányzárat tartottak Hidas–Bonyhád és Máza–Szászvár között az 50-es vonalon, így ennyivel hosszabb ideig nem jártak az ócskavasvonatok. A vágányzár végeztével aztán behozták a lemaradást, egymást követő két napon is volt 20-20 vagonnyi ócskavas Olaszország felé Bajáról.

A dombóvári 175-ös ment Bajára a vonatért. A képen Nagymányok előtt robog a naplementében

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek