Újjávarázsolt kétezres Szilik
Idén már több alkalommal is beszámoltunk a mozdonysorozatot érintő felújítási programról. Ezúttal a 432 235-ös, és a 345-ös váltott arculatot. Máig kifogástalan külsővel továbbítja vonatait az ötvenhat mozdonyos flotta utolsó húsz gépe, elődeik azonban nehezen tagadhatják le az átépítésük óta eltelt, több mint egy évtizedet. Örvendetes azonban, hogy egyre csak fogy azon gépek száma, amelyek az elmúlt egy évben nem estek át legalább egy ráncfelvarráson.
Rendbehozataluk főként a mozdonyszekrények felújítását jelenti, gépészetileg csak a V4-es javításokra váró mozdonyokhoz nyúlnak hozzá, Cikkünk írásakor három V4-es Papagájon is dolgoznak. Információink szerint 2014-ben ezt a folyamatot újabb négy érintet telephelyen végzik majd.
Szimpla szekrényfelújításokban továbbra is a nagykanizsai fűtőház dolgozói vállalnak kulcsszerepet, a három kétezres Szili itt szépítül. A 432 238-ast és 309-est néhány héttel ezelőtt a 353-as követte.
Beteljesülni látszik MÁV-Trakció Zrt. ígérete is: ismert, 2013. január 21-én konstruktív megállapodást kötött a Mozdonyvezetők Szakszervezetével. Szerződésük egyik pontja szerint százkilenc gép vezetőállására szerelnek légkondicionáló berendezést az elkövetkezendő években. A megvalósíthatóságról mindenki maga döntsön, bár megjegyeznénk: a Nagykanizsára utalt gépek megkapták a klímát, pedig ez korábban nem tartozott hozzá a mezei szekrényfelújításokhoz.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!