Újabb lépés a kaliforniai nagysebességű vasút megvalósulása felé
A Kaliforniai Nagysebességű Vasúti Ügynökség kiadta a végső környezetvédelmi dokumentációt a vasútvonal Palmdale és Burbank közötti ötven kilométeres szakaszáról.
A szervezet szerint ez az utolsó fontos környezetvédelmi dokumentáció, mely a San Franciscót Los Angeles belvárosával összekötő pályához szükséges. Az iratokat június végén fogják a Kaliforniai Nagysebességű Vasúti Ügynökség (CHSRA) igazgatósága elé terjeszteni. A CHSRA úgy véli, a lépés hatalmas mérföldkő a beruházás szempontjából, továbbá tetőpontja annak az évek óta tartó elemzésnek és az érdekeltek azon elkötelezettségének, hogy nagysebességű vasúttal kössék össze Kalifornia állam két metropoliszát, nevezetesen San Franciscót és Los Angelest. A testület jóváhagyásával a projekt környezetvédelmi engedélyt kap a 463 mérföldes (745 kilométeres) első fázis létrehozására.
Az akár 220 mérföld (354 kilométer) per órás sebességgel is használható pályán a vonatok tizenhét perc alatt teszik majd meg az Antilop-völgy és a San Fernando-völgy közötti távot, ami alig fele annyi idő, mint autóval. A dél-kaliforniai Palmdale–Burbank projektszakasz Los Angeles megye két kulcsfontosságú lakossági központját fogja összekötni azáltal, hogy összekapcsolja a két város jövőbeli multimodális közlekedési csomópontjait. A szakaszon körülbelül ötven kilométernyi alagutat hoznak majd létre, szinte teljes mértékben hegyek alatt.
A végleges környezeti hatásjelentés és hatásnyilatkozat (EIR/EIS) tartalmazza mind a hat kivitelezési alternatíva elemzését, valamint a projekt nélküli alternatívát. Az előnyben részesített alternatíva az SR14A elnevezésű, ami körülbelül 38 mérföld (61 kilométer) hosszan vezet és a 14-es országút mentén fut külön szinten. A CHSRA szerint a preferált alternatívát használó vonatok Acton lakóközösség, az Angeles nemzeti erdő nagy része, valamint a San Gabriel-hegységi nemzeti természetvédelmi terület alatt vezetett alagútban haladnának, mely minimalizálná a régió közösségeire és környezeti erőforrásaira gyakorolt hatásokat.
A CHSRA a kaliforniai környezetminőségi törvény (CEQA) és a nemzeti környezetpolitikai törvény (NEPA) vezető ügynökségeként működik. A környezeti hatásjelentés és hatásnyilatkozat tervezetét 2022. szeptember eleje és december eleje között terjesztették nyilvános felülvizsgálatra, véleményeket várva. Az ügynökség figyelembe vett minden, a nyilvános észrevételezési időszak alatt beérkezett érdemi megjegyzést, az azokra adott válaszokat a végleges környezeti hatásjelentés és hatásnyilatkozat gyűjti össze.
A dokumentum magába foglalja:
- az alternatívák elemzését, beleértve a hatásokat is;
- a környezeti hatások csökkentése érdekében javasolt mérséklő intézkedéseket;
- a környezeti hatásjelentés és hatásnyilatkozat tervezetével kapcsolatos nyilvános észrevételeket és az azokra adott válaszokat;
- valamint a környezeti hatásjelentés és hatásnyilatkozat tervezetének módosításait az észrevételekre válaszul.
A testület jóváhagyásáig a CHSRA megkezdheti ennek a szegmensnek az építési előkészítését, mihelyst a finanszírozás elérhetővé válik. A beruházás teljes, 494 mérföld (795 kilométer) hosszú első fázisának környezetbarát módon való megvalósításának tervezéséből csak a Los Angeles–Anaheim rész van hátra, mely a CHSRA szerint jövőre készülhet el – jelenti az RT&S.
Az ügynökség a gigaprojekt első fázisához vagy az Alstomtól, vagy a Siemens Mobility-től vásárol majd hat nagysebességű motorvonatot, a döntésre várhatóan még az éven sor kerül.
(Nyitóképünkön a kaliforniai nagysebességű vasút látványterve. Kép forrása: CHSRA/rtands.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!