Újabb kétszáz teherkocsit szerez be az LTG Cargo
A széles nyomtávú járművekkel zúzottkövet tervez szállítani a litván nemzeti vasúttársaság árufuvarozó üzletága, megerősítve piaci helyzetét az országban.
Folytatja a kapacitás növelését és az áruszállítási szolgáltatások bővítését célzó stratégiai beruházásait az LTG Group-leány LTG Cargo: nemzetközi közbeszerzést hirdettek összesen kétszáz új, ömlesztett és egyéb időjárásálló rakományok szállítására szolgáló, nyitott tetejű teherkocsi vásárlására. A járműbeszerzéssel a társaság jelentősen növelheti teherfuvarozási kapacitását: évente várhatóan körülbelül 700 ezer tonnával több árut szállíthat majd. A vagonok nagy részével dolomit és gránit zúzottkövet fognak fuvarozni, melyek iránt nagy kereslet mutatkozik az építőiparban. Az első kocsik a tervek szerint 2025-ben állhatnak forgalomba.
Az LTG Cargo vezérigazgatója, Eglė Šimė elmondta: stratégiai prioritás a megrendelői igények kielégítése és a belföldön szállított áruk mennyiségének növelése. A litván iparral aktívan együttműködve a társaság arra törekszik, hogy még hatékonyabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb árufuvarozási megoldásokat kínáljon. A szakember úgy véli, azáltal, hogy több árut helyeznek át a közútról a vasútra, nemcsak a közúti infrastruktúra terhelését csökkentik, hanem még több, az ügyfelek igényeit kielégítő szállítási kapacitást nyújthatnak.
A stratégiai fontosságú vasúti óriásprojekt, a normál nyomtávú Rail Baltica vasútvonal építése okán a következő évek során várhatóan jelentősen megnő majd a zúzottkő iránti kereslet a balti régióban, az új, 1520 milliméteres széles nyomtávú teherkocsik pedig elősegíthetik a szükséges építési anyagok szállítását a térségben.
A járműbeszerzés az LTG Cargo harmadik stratégiai fontosságú beruházása rövid időn belül: tavaly nyáron új villamos mozdonyokra írtak ki tendert körülbelül százmillió euró (jelenlegi árfolyam alapján hozzávetőlegesen 370 milliárd forint) értékben, az év végén pedig ötszáz gabonaszállító kocsi beszerzését indították el. A beruházásokkal a főváros Vilnius és az attól közel háromszáz kilométerre északnyugatra fekvő fontos kikötőváros, Klaipeda közötti fontos vasúti fővonalon garantálnák a fenntartható szállítmányozást.
Az LTG Group-leány áruszállítási, logisztikai és szállítmányozási, árurakodási, mozdony- és teherkocsi-javítási, valamint vagonbérlési tevékenységet folytat egyaránt Litvániában és külföldön is, ráadásul jelenleg aktív integrációt és fejlesztéseket valósít meg nyugat felé.
A társaság Lengyelországban LTG Cargo Polska, Ukrajnában pedig LTG Cargo Ukraine elnevezéssel alapított és irányít leányvállalatokat. A vállalat a zöldebb vasúti árufuvarozás fejlesztésével egy 1800 fős szakmai csapatot fog össze a logisztikai szektorban.
Az LTG Cargo 2023-ban 27,2 millió tonna árut fuvarozott, tavalyi árbevétele körülbelül 286 millió eurót (106 milliárd forintot) tett ki, 17,5 millió euró (hat és fél milliárd forint) nettó nyereség mellett.
(Nyitóképünkön az LTG Cargo gabonaszállító kocsijai közül néhány. Kép forrása: Railway Supply)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!