Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00
_delikorvasut2_

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.

A Déli Körvasút építésének jelenleg folyó, második ütemében a magyar vasúthálózat egyik legnagyobb forgalmú és jelentősen kapacitáshiányos szakaszán, a budapesti Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között újítja fel és bővíti a vasúti összeköttetést az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).

A Szerémi út feletti új vasúti hidat több, egyenként 10–17 tonnás elemből, a helyszínen szerelték össze a szakemberek az elmúlt időszakban, majd a precíz beállítást, hegesztést és a korrózióvédelmi munkálatokat követően április 17-én, csütörtök délelőtt megkezdődött a közel 250 tonnás szerkezet helyére tolása – a művelet egészen az esti órákig tart. A hídszerkezet egyben, a közúti és villamosforgalom megállítása nélkül foglalja el a helyét.

A Déli Körvasút építése az elmúlt száz év egyik legjelentősebb budapesti vasútfejlesztése. A körvasút nemcsak a fővárosi, de a teljes hazai közlekedés szempontjából is az egyik legfontosabb beruházás; a három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is ezen az útvonalon halad át, illetve a vonalszakaszon található a magyar vasúthálózat legfontosabb Duna-hídja, ahol a Dunát keresztező vasúti forgalom több mint 95 százaléka zajlik.

A beruházó szándéka szerint az új vágányok megépítésével javul az elővárosi vasúti közlekedés, a kapacitásbővítéssel a budapesti utak körülbelül napi 60 ezer gépjármű forgalmától mentesülhetnek, a megépülő két vasúti megállóhely pedig a megtelés határán álló vasúti fejpályaudvarokat tehermentesíti. A jcsökkentett zajkibocsájtású korszerű vasúti infrastruktúra, a zajvédelem és a nyílászárók cseréje lehetővé teszi, hogy a beruházás környezetében élők esetében a fejlesztés javítsa lakókörnyezetük nyugalmát.

Lásd még képtárunkat:

A komplex, XXI. századi városfejlesztés a hazai és IKOP_PLUSZ-2.1.0-23-2023-00002 azonosító számú „Budapest-Kelenföld–Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem)” tárgyú forrásokból valósul meg. A projekt során még 12 alkalommal lesz hasonló speciális, mérnöki és kivitelezési munkát igénylő hídtolás. 

(fotók: ÉKM)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek