Hibrid motorvonatok álltak forgalomba az Alsó-sziléziai vajdaságban

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.10.07. 18:05
ImpulsII

A Newag Impuls II típusú motorvonat a dízelüzemet az elektromos hajtással kombinálja.

Hat új Impuls II típusú motorvonatot vett az alsó-sziléziai vajdasági vasúttársaság, a Koleje Dolnośląskie (KD) a Newagtól. Összesen 170 millió lengyel zlotyt (13 milliárd 400 millió forint) fizet a vasúttársaság a gyártónak a hat szerelvényért, amelyeket főképp a részben villamosított pályákon terveznek használni. A Newag Impuls II típusú hibrid motorvonatok nem ismeretlenek Lengyelországban, az Odera partján fekvő Szczecin környékén is közlekedik néhány belőlük, eddig összesen huszonhét Impuls II-es közlekedik Lengyelországban.

A dízelüzemet az elektromos hajtással kombináló szerelvények 160 kilométer per órával képesek közlekedni a villamosított pályán, a nem villamosított pályán pedig maximális sebességük 120 kilométer/óra. A jelenleg a KD által megrendelt hat szerelvényt a Newag a jövő év első felében szállítja le. Az első új szerelvények az észak-déli Trebnica–Wrocław–Świdnica vasútvonalon közlekednek Alsó-sziléziában. A vasútvonal sajátossága, hogy egy része villamosított, az elején és a végén viszont néhány kilométeren nincs villamosítva. A szerelvénybe 302 utas fér el, ebből 150 ülve.

Az alsó-sziléziai vajdaság vasúttársasága folyamatosan bővíti flottáját a hazai gyártók legmodernebb gyártmányú szerelvényeivel. Tavaly a KD tizenhárom elektromos Elf 2 típusú motorvonatot vásárolt a Pesától.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.