Újabb automata metró Párizsban
Naponta 725 ezer utast szállít Párizs legforgalmasabb metrója. A francia főváros első, 17 kilométer hosszú kelet-nyugati irányú metróvonalát 1900-ban adták át a forgalomnak. A párizsi közlekedési vállalat, a Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) még 2005-ben rendelte meg az automatikus vezérlőrendszert és a hozzá kapcsolódó üzemirányító központot. A Siemens vasút-automatizálási részlege a pályaoldali berendezések telepítését és a kommunikációs hálózat kiépítését a forgalom zavarása nélkül végezte el. A vonal huszönöt állomásán automatikus ajtókat, illetve peronzárat szereltek fel.
A vonalon jelenleg vegyes üzem zajlik, 2013 elejére a vonalon csak az automata közlekedésre alkalmas szerelvények közlekedhetnek. A vonatok közlekedését az üzemirányító központból forgalmi dolgozók itányítják. A teljes automatikus rendszer felállásával az ő dolguk csak a megfigyelés, az operatív intézkedés lesz.
A párizsi 1-es metrón rengeteg turista utazik, mivel a vonal sok látnivalót fűz fel. A Városháza, a Concorde tér, a Champs-Élysées, a Diadalív és a La Défense negyed is elérhető vele. Az automata üzem csökkenő követési időket és gyorsabb közlekedést tesz lehetővé. A korábbi 105 másodperc helyett 85 másodpercre csökkenthető a minimális követési idő. Ennek főleg nagyobb utasmennyiség elszállításakor, rendezvények, sportesemények idején fogják hasznát venni.
A Siemens Trainguard MT CBTC rendszer elősegíti a gazdaságos üzemeltetést, hiszen az automatikus vezérlés optimálisan gyorsítja és fékezi a járműveket. A Siemens korábban ilyen rendszert telepített a 14-es metróvonalra is, ahol 15 százalékkal csökkent az áramfogyasztás. Ilyen automata rendszer működik New York L, Barcelona 9-es, São Paulo 4-es, és Algír 1-es metróvonalán is. Szintén ez a rendszer fog üzemelni Budapesten a 2-es és 4-es vonalon is, hogyha az Alstom Metropolisok forgalomba állnak.