Új típus, új hajtómű, új bajok: az ANA leállította öt 787-esét
Az ANA, a Boeing 787 Dreamliner kibocsátó légitársasága a Boeing jelzésére leállította öt gépét a vadonatúj típusból, mert hibás lehet a Rolls Royce Trent 1000 hajtóművek áttételháza. A légitársaság szóvivője elmondta, a forgalomban lévő gépek egyikénél sem jelentkezett probléma, annak ellenére, hogy a a társaság öt gépe is a hibás részegységgel van felszerelve.
A problémát nem valamelyik használatban lévő gépnél, hanem egy földi megbízhatósági próba alkalmával vették észre. Megszólalt a Boeing szóvivője is, aki szerint olyan anyaghibás, korróziós jelenségeket találtak, amelyek tönkretehetik az áttételházat, és amelyek a gyártástechnológia módosításával függnek össze. A repülőgépgyártó ugyanakkor azt is elmondta, hogy ezzel a hibás alkatrésszel nem kerül átadásra új 787-es a Boeingtól.
Mint közben kiderült, a leállított öt gép közül kettőn már kicserélték a gyanús részegységeket, és ezek a gépek már visszaálltak a forgalomba. A többi három érintett gépen még néhány hétig tart a javítás, van köztük, amelyiknek csak az egyik hajtóművén kell cserélni az áttételházat, van, amelyen mindkét hajtóművet szerelni kell. A társaság további hat 787-ese nem érintettje a problémának és zavartalanul repül továbbra is a légitársaság színeiben. A másik japán légitársaság, amely négy 787-est állított eddig forgalomba, nem kellett, hogy leállítsa a Dreamlinereket, az ő gépeik a General Electric hajtóműveivel repülnek.