Új Taurus-modell

Vécsei László   ·   2011.09.22. 14:43
00

A modell itthon még ismeretlen volt, a honlap gazdái utánajártak a letöltésnek, és kellemesen csalódtak. A modellt egy lengyel Trainz rajongó, Łukasz Wilgucki készítette. A szerkesztőség felvette a kapcsolatot a készítővel, akitől megtudták, hogy két éves kemény munka eredménye az U4-es verziójú Taurus, amely a TS2009 és 2010-es verziók alatt működik megfelelően. Jelenleg a hazánkban is ismert U2-es verzió készül a műhelyben, egyelőre a német vasút kosztümében. Az igényesen szerkesztett oldalról két verzióban, az ÖBB és a PKP színeiben tölthető le hét euróért. A fizetős modell a színvonalat hozza is, az árát igazán megéri.

Nézzük meg közelebbről mozdonyunkat. Igazán jól sikerült visszaadni a tipikus Taurus formát amit – valljunk be őszintén – nagyon nehéz a valóságnak megfelelően elég kerekre, ívesre megcsinálni. A szép kasztni kiváló festéssel is párosul, amit tovább fokoz a mozdony tudása. A CTRL+jobb egérgomb kombinációt használva, majd a view details-ra kattintva előhívhatjuk a modell „agyát”. Ez egy kis script ablak melyben a beállításokat adhatjuk meg. Mind a négy áramszedőt működtethetjük, kinyithatjuk a visszapillantó tükröket. További hasznos funkció a „disable physics” opciót használva teljesen ki lehet a fizikát iktatni vagyis nem tudunk elindulni a mozdonnyal. Ez akkor lehet hasznunkra, ha egy másik mozdonnyal szeretnénk segélyezni. A légvezetékeket is animálta Łucas, ezt is ebben az ablakban állíthatjuk be.

A kikapcsolt fizikát vizsgáltuk egy Gigant előfogattal<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Üljünk be a mozdonyba, és nézzük meg belülről is az új Taurust! Nagyon jól kidolgozott, gyönyörűen textúrázott, árnyékolt és animált vezetőállásra ülhetünk fel virtuálisan. A digitális kijelző valódi hatást kelt, bár kár, hogy a vonóerőmérő nem működik mozdonyunkon, ettől eltekintve nagyon jó összhatást kelt. A nagyon részletes modell ellenére több mozdony összekapcsolásával sem sikerült egy átlagos adottságú számítógépen a TS-t lelassítani maximum beállításokkal sem. Összességében az új 1216-os modell nagyon jó lett mindenkinek csak ajánlani tudjuk, az árát mindenképp megéri.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.