Új menetrend a dél-pesti fonódón

iho/vasút   ·   2023.01.07. 09:00
00_pesti_fonodo

A változás a 2-es, a 2M, a 2B, a 24-es, az 51-es és a 51A villamosvonalakat érinti. A módosításnak köszönhetően a 2B villamos rövidebb idő alatt érhet Pesterzsébet felől a belvárosba, és megváltozik az 51A villamos végállomása is. Az új menetrendek a H6-os HÉV érkezési időpontjaihoz is igazodnak.

Az utasforgalmi adatok elemzése és több infrastrukturális fejlesztés teszi lehetővé a dél-pesti fonódó hálózaton új menetrend bevezetését. Az új menetrend szerint január 7-étől az 51A villamos Ferencváros vasútállomás – Málenkij Robot Emlékhely helyett a Koppány utcáig közlekedik, ezáltal a bevásárlóközpont könnyebben megközelíthető a Mester utca térségéből. Az 51A villamos egész nap jár majd, az 51-es viszont továbbra is csak csúcsidőben közlekedik. A Mester utca belső szakaszán a villamosok a szokásos időközönként követik egymást, de több 51A jár majd, mint 51-es villamos.

A tavaly indult 2B villamos hamar népszerű lett a pesterzsébetiek körében. Az új menetrendnek, a járművezetői váltások időszükségletének csökkentésével és a villamosok közlekedését előnyben részesítő lámpaprogram módosításának köszönhetően akár 3-4 perccel rövidülhet a járat menetideje.

(fotók: Vörös Attila)

Sűrűbben, a reggeli csúcsidőben is a HÉV-hez hangoltan, tizenkét percenként jár a 24-es villamos.

Szintén sűrűbben jár a 2-es villamos reggel csúcsidőben, ami a Közvágóhíd térségében az irodaházak kiszolgálása szempontjából, illetve a HÉV-vel érkező utasoknak is kedvező lesz. A hangolás miatt a 2M villamos reggel nyolc percenként közlekedik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.