Új kanadai és orosz gépek a lízingpiacon
A nagy orosz lízingcég, az Ilyushin Finance Co. (IFC) 22 MSZ–21-es gépet rendelt az Irkut, és 20 Superjet S100-ast a Szuhoj cégtől. Az üzletet a cég részvényeseinek még jóvá kell hagynia, de ez feltehetően március végén megtörténik.
A korábbi, a 2009-es moszkvai szalonon történt üzletkötés nyomán, amikor is 28 MSZ–21-est vásárolt a cég, erre a típusra már 50 példányra van fix megrendelése. Ugyancsak nemrégiben jutott megállapodásra a lízingcég 32 Bombardier CSeries 300-as megvásárlására. Mint ismeretes, a felsorolt három típus közül kettő, az MSZ–21 és a CSeries még nem repül, a kanadai típus első példányának felszállása még az idén várható, ebből a típusból a megrendelt gépek leszállítása 2015 és 2018 között történik majd.
Az Ilyushin Finance vezetője elmondta, hogy a kanadai gépeket és az MSZ–21-eseket a FÁK országai, valamint latin-amerikai és karibi légitársaságok veszik majd bérbe, ezek a régiók már korábban is lízingeltek a vállalat állományából. Kubában például az ottani nemzeti légitársaság, a Cubana de Aviacion jelenleg három Il–96-300-ast és négy Tu–204-est bérel a cégtől.
Korábbi hírek szerint ugyancsak az orosz lízingcégtől szerez be a kubai légitársaság három kis hatótávolságú An–158-as utasszállítót, és további három 350 személyes, interkontinentális repülésekre szánt széles törzsű Il–96-as lízingjéről írtak alá szerződést Medvegyev orosz miniszterelnök februári havannai látogatásakor.
A lízingcég főnöke úgy nyilatkozott, hogy mivel a CSeries és az MSZ–21-es sok közös részegységgel készül, ezért érdemes párban kiajánlani őket a piacon, egymást kiegészítő flottatípusonként, hiszen a CSeries 300-asa 12-160, míg az MSZ–21 150-200 utasra székezhető. Mindkét gép az amerikai Pratt & Whitney PW1500G, illetve PW1400G hajtóművel repül, amelyek az úgynevezett Geared Turbofan, GTF technológiát képviselik, a CSeriesnél használt 1500-as változat nemrég megkapta a kanadai légihatóság légialkalmassági engedélyét.