Túrnak-fúrnak Holešovicén
A csehországi vasútiinfrastruktúra-kezelő társaság (SŽDC) március elején megkezdte a IV. páneurópai vasúti folyosó (Berlin–Prága–Brünn–Bécs) és egyben az I. cseh nemzeti vasúti korridor részét képező 4,5 km hosszú pályaszakasz felújítását. A felújítás alatt álló szakasz fontos része a prágai vasúti csomópontnak is, hiszen itt található a Stromovka kitérő, ami a Masaryk pályaudvarra vezető utat biztosítja, sőt itt dől el, bejár-e a vonat a főpályaudvarra (hlavní nádraží), vagy egyenesen folytatja útját kelet felé Praha-Libeň állomásra. Éppen ezért a pályfelújításon kívül elvégzik a biztosítóberendezés teljeskörű modernizációját is – írja a SŽDC sajtóközleményében.
A kivitelező a „Sdružení Bubeneč–Holešovice”, amelyet a Metrostav és Subterra építőcégek szövetsége alkot. A felújítás keretén belül megépül egy teljesen új megállóhely, a Praha-Podbaba – ennek része lesz új aluljáró kiépítése is. Kicserélnek több tíz váltót, kicserélnek 23 000 méter felső vezetéket, sőt másfél kilométer zajvédőfalat is húznak a sűrűn beépített területnél. A munkálatok összértéke 1,3 milliárd koronára (15,2 milliárd Ft) tehető.
A podbabai megállóhely megépítését követően Praha-Bubeneč állomást a személyforgalom elől lezárják, az utasok viszont jobban járnak, mert az új megállóhely közel lesz a podbabai villamosfordulóhoz, ahová kényelmesen, aluljárón keresztül jutank majd el.
A felújítás ideje alatt némi forgalomkorlátozásra számítani kell, most a holešovicei pályaudvar két peronja üzemképes a háromból. 2013 március 2. és június 7. között a páratlan vágánycsoportot cserélik az állomáson, június 15. és szeptember 20. között pedig a fennmaradt vágányokat cserélik ki. Az idei év végéig a pályafelújítási munkák fokozatosan áthelyeződnek a stromovkai kitérőhöz, és Praha-Bubeneč állomásig. A projekt 2015-re készül majd el teljesen.