További négy dízel Flirtöt szerez be a texasi Trinity Metro

iho/vasút   ·   2024.11.30. 12:00
texrail_stadler_flirt

Az amerikai vasúttársaság nyolc Stadler-szerelvényt üzemeltet Fort Worth környékén 2019 óta, az újakkal kapacitást növelhetnek.

A napokban aláírt megállapodás az egyre növekvő utasmennyiség kezelését célozza a TexRail vonalon, melyet a 2019. decemberi elindítás óta már több mint hárommillióan vettek igénybe, ezzel alapvető tömegközlekedési megoldássá lépett elő Texas északi részén.

Az új járművekkel, melyeket várhatóan 2027-ben vehetnek át, napközben harmincperces ütemű járatsűrűséget kínálhat a Trinity Metro, megduplázva az utaskapacitást. A beruházással a társaság évekre eleget tehet Tarrant megyei lakosai és a környékre látogatók utazási igényeinek.

A Trinity Metro elnök-vezérigazgatója, Rich Andreski elmondta, a TexRail figyelemre méltó sikere alátámasztja Észak-Texas közlekedésében betöltött létfontosságú szerepét. A flottabővítés erre a sikerre épít, miközben egy olyan világszínvonalú közlekedési rendszer létrehozásán dolgoznak, mely nemcsak a mai igényeket elégíti ki, de az innovációt, a gazdasági növekedést és a jövőbeli összeköttetéseket is ösztönzi.

A Trinity Metro első Flirt-flottáját Salt Lake Cityben építették meg az úgynevezett Buy America törvény értelmében, mely előírja, hogy a termékeknek nagyrészt amerikai alkatrészeket kell tartalmazniuk és ott is kell készre szerelni őket. Az elmúlt öt évben a TexRail megbízható közlekedési lehetőséggé vált a Dallas-Fort Worth nemzetközi repülőtér elérésénél, valamint rendezvényekre való utazáshoz és a napi ingázás terén is, a szerelvények többsége már több mint 500 ezer mérföldet (több mint 800 ezer kilométert) tett meg megbízhatóan.

A Trinity Metro szerint a TexRail iránti igény folyamatosan nő, az új szerelvényekkel pedig továbbra is magas színvonalú szolgáltatást nyújthatnak, miközben még több utast szállíthatnak. A közelmúltbeli szolgáltatásfejlesztésekkel, valamint a pályának a város egészségügyi körzete felé tervezett közelgő bővítésével arra koncentrálnak, hogy kivételes élményt nyújtsanak az utasoknak.

A Stadler US nyilatkozata alapján a cég erős, 2016-ig visszanyúló partneri viszonyban áll a Trinity Metróval. A TexRail volt az első olyan projekt, melyet a Stadler amerikai üzletága teljes mértékben az Egyesült Államokban valósíthatott meg. Megtiszteltetésnek érzik, hogy a Trinity Metro újra a svájci központú vállalatnak szavazott bizalmat.

A normál nyomtávú TexRail a Fort Worth-i T&P Station állomástól vezet North Richland Hills városán keresztül a Grapevine város területén található Dallas-Fort Worth repülőtér B termináljáig (DFW Airport Terminal B), 43,8 kilométeren keresztül. A pálya nagyrészt egyvágányú, a forgalmi kitérők harmincperces követést tesznek lehetővé. A két végállomás között körülbelül 55 perc alatt teszik meg az utat a járatok, melyekből naponta 73 közlekedik: hajnali 3:20 és reggel 9:00 között, valamint délután 14:30 és 19:00 között félóránként, egyéb időszakokban hatvan percenként – az új vonatokkal már egész nap megvalósulhat a harmincperces ütem.

A szolgáltatáshoz felhasznált nyolc dízelmotorvonatot 2015 júniusában rendelte meg a Trinity Metro a Stadlertől, körülbelül százmillió dollár (jelenlegi árfolyam alapján közel 40 milliárd forint) értékben, az első járművet 2017 októberében adták át. A 101–108 pályaszámú, 81 méter hosszú vonatokra egyenként 488-an férnek fel, 229 ülőhely mellett. A két, egyenként 520 kilowatt teljesítményű Deutz TCD dízelerőforrás 81 mérföld (130 kilométer) per órás sebességre képes gyorsítani a szerelvényeket, a TexRailen viszont csak hetven mérföldes (113 kilométeres) tempóval közlekedhetnek.

(Nyitóképünkön a Trinity Metro egyik korábbi dízel Flirtje. Kép forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.