Tovább hibridesedik a fővárosi buszpark

MTI/iho   ·   2015.01.31. 14:37

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta,: a Fővárosi Önkormányzatnak és a BKK-nak is kiemelten fontos a környezettudatosság és, hogy alacsony károsanyag-kibocsátású, korszerű járművekkel biztosítsa a közösségi közlekedési szolgáltatást a fővárosban. Ennek újabb állomása, hogy február 1-jétől hat, február 14-étől pedig már tizenegy vadonatúj hibridbusz közlekedik a várost átszelő 5-ös és a 9-es járatok vonalán. A T&J Kft. által üzemeltetett hibridbuszok mellett a BKV üzemeltetésében kilenc új, alacsonypadlós Ikarus 127V, valamint tizenkét használt, jó állapotú gázüzemű busz is forgalomba áll.

Azt írták: a fejlesztéssel Budapest is belép azon nagyvárosok közé, amelyek útjain környezetkímélő, hibrid meghajtású autóbuszokkal utazhatnak a közösségi közlekedés szolgáltatásait igénybe vevők. A magyar fővárosban fog üzemelni Európa egyik legnagyobb csuklós hibridbusz-flottája. A járművek motorja a jelenleg létező egyik legmodernebb technológiát képviseli az autóbusz-közlekedésben, azaz kisebb környezet- és zajterhelést jelentenek Budapestnek.

Az újabb alacsonypadlós buszok érkezésének köszönhetően számos vonalon kiterjeszti a BKK az alacsonypadlós szolgáltatást és lehetőség nyílik régi, környezetszennyező, magaspadlós buszok selejtezésére. Közlésük szerint a cél az, hogy 2018-ban már kizárólag alacsonypadlós buszok közlekedjenek a teljes budapesti hálózaton.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.