Tomboló tavasz az Indóházban
Van élet a tetszhalál után? A már-már eltemetett, korszerűtlennek ítélt Ganz Hernyók első „újszíves” páldánya már forgalomban van. Hosszas vajúdás előzte meg a 001-es BDVmot vezérlésének korszerűsítését, amelyet egy innovatív magyar vállalakozásnak köszönhetünk. Az már csak a megrendelőn múlik, lesz-e folytatás.
Utószülött ötletek a fióknak: a rendszerváltás környéki, már halódó hazai vasúti járműgyártás soha meg nem valósult projektjeiről, az előzetesen V47-nek és V48-nak elnevezett, tervezett aszinkronmozdonyokról szól visszaemlékező írásunk. Szellemi kapacitás még az összeomlás korában is lett volna a korszerű járűvek előáálításához, csak épp az a bizonyos „de” mindig ott volt.
A közelmúltban, alig pár éve átadott szobi kisvasúton nem minden olyan sima és egyszerű, mint látszik, a tervekkel, a pályával is gondok vannak. Hogy lesz ebből transzbörzsönyi vasútüzem, a pálya ugyan megépült Márianosztra–Nagyirtás között, de többek közt a menetrend összehangolásának, átmenő vonatok közlekedésének is komoly akadályai lehetnek?
Városi vasúti rovatunk ismét a határ túloldalán kalandozik: a nagyváradi villamosüzem első világháború utáni korszakával foglalkozunk a Trianont követő román átvétel, a rövid „visszamagyarosítás”, majd a második világháború utáni korszak eseményeit járjuk körbe,
Nürnberg, a modellezők Mekkája. A Spielwarenmesse – sajnos egyre fogyatkozó – újdonságait mutatjuk be, úgy tűnik, a vasútmodellezés egyre inkább egy szűk (felhasználói és gyártói) kör mulatsága lesz csupán, a tendencia legalábbis erre mutat. A magyar modellezők szívét mindenesetre megdobogtatja néhány, hazai témájú újdonság.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!