Tízezren az I bike Budapesten, a főpolgármester-jelöltek mindegyike komoly bringás vállalásokat tett

iho/zöldút   ·   2019.04.29. 09:00
ibikebp2019_0

A felvonulás előtt Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is számonkérhető, pozitív választ küldött a szervezetnek, bár nem azonos mértékben tettek vállalásokat. Az I bike Budapest felvonuláson azt mondták, még egy választás előtt sem volt pártokon átívelő független támogatása a kerékpáros városfejlesztésnek.

A város tucatnyi pontjáról, de még az agglomerációból és Pozsonyból is szervezett csoportok indultak a felvonulásra, amelynek célja az volt, hogy egy napra megmutassa, milyen jó hely lehetne a bringás Budapest. A felvonuláson lezárt utakon tekertek át tízezren Budapest legszebb, egyben leginkább fejlesztésre szoruló pontjain. Rövidített útvonalon tekertek a kisgyerekes családok, több helyen utcazenészek várták a menetet. A menet a Margitszigetről indult, négy híd, Óbuda, a rakpartok, az Alagút, a Lánchíd és az Andrássy út érintésével a Városligetben bringaemeléssel ért véget.

(fotó: Magyar Kerékpáros Klub)

A felvonulás előtt a Kerékpárosklub 12 és 1 pontot állított össze az önkormányzati választásokra, olyan fejlesztéseket sorolva, amelyekre a következő öt éves ciklusban mindenképp szükség lesz a város bringázhatóbbá tételéhez. Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is támogatásáról biztosította a programot, bár eltérő mértékben.

A Kerékpárosklub megjegyzi, példanélkülinek tartja, hogy civil felkérésre politikai oldaltól függetlenül, számonkérhető vállalásokat tettek a főpolgármester-jelöltek. A kerékpáros közlekedés fejlesztése pártokon felül álló közérdek, amit jól mutat, hogy minden párt jelöltje konkrét ígéreteket tett a következő önkormányzati ciklusra vonatkozóan.

A felvonulást a magyar biciklis mozgalmat tizenegy éve támogató Hollandia nagykövete nyitotta meg. René van Hell azt mondta, mindig örömmel tölti el ennyi embert látni ahogy a kerékpározás szabadságát élvezi. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kiemelte a közösség támogatását, akik nélkül nem lehetne elérni a kerékpározás fejlesztését.

– Megnyitottuk a város máskor barátságtalan útjait jövőbeli használói előtt, azok előtt a gyerekek, iskolások, idősek, nők, messziről ingázók vagy még bizonytalanok előtt, akiknek 12+1 pontunk megvalósulásával megsokszorozódna a számuk, miközben a már bringázókat is kényelmesebb utak várnák. Azok is jól járnának, akik sosem ülnek biciklire, mert ahol jó bringázni, ott jó élni! – mondta nyitóbeszédében Halász Áron, a Kerékpárosklub elnökhelyettese és az esemény főszervezője.

 

De mik is ezek a pontok? Íme
  • A belváros összekötése a külvárosokkal: Dél-Pest, és Kőbánya hiányzó kapcsolatainak pótlása kerékpársávval a Baross utcán és az Üllői úton, kerékpáros fejlesztéssel a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út mentén. A Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása. A dunaparti Eurovelo 6 érje el a nyugat-európai szakaszok komfortját, és legyen alkalmas a tömeges használatra.
  • Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
  • Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
  • Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
  • Lakóövezetek tehermentesítése a 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
  • Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
  • Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
  • Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
  • Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
  • Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
  • Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
  • Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, XXI. századi ügyintézést, lakossági promóciót, az állomások sűrítését, bővítését kérjük.
  • +1: Kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat!

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.