Tízes lassújel miatt késnek a Metropolitanok
Szenc és Cseklész állomások között a rossz pályaállapotok miatt rendelték el a lassújelet.
Egy rutin vasúti pályadiagnosztikai vizsgálat elvégzése után derült ki, hogy a Pozsony és Párkány közötti vasúti fővonal Szenc (Senec) és Cseklész (Bernolákovo) állomások közötti nyolc kilométeres szakasz kritikus állapotban van. A szlovák vasúti infrastruktúra kezelője (ŽSR) a vizsgálatot követően azonnal elrendelte a 10 kilométer/órás lassújel bevezetését az említett vonalszakaszon.
A ZSSK állami személyszállító vasúttársaság figyelmezteti az utasokat, hogy az intézkedés miatt a személyszállító vonatok esetében 15 és 45 perc közötti késésekre kell számítani. A sebességkorlátozás visszavonásig érvényes, addig marad hatályban, amíg rendbe nem teszi a pályát a Szlovák Vasutak (ŽSR). A vasúttársaság azt ígéri, hogy a lehető legrövidebb időn belül megjavítják a pályát, hogy azon mielőbb vissza tudják állítani az eredeti, 120 kilométer/órás maximális sebességet.
Az intézkedés nemcsak a belföldi járatokat érinti, hanem a nemzetközi Metropolitan EuroCityket is, amik Budapest és Prága között közlekednek, illetve a Berlin és Hamburg felé közlekedő Hungáriát és a Metropol EuroNightot is. A késések mindkét irányban várhatók.
A szlovák vasúthálózat kifogásolható állapotairól már többször is cikkeztünk, legutóbb a pozsonyi főpályaudvaron rendeltek el hasonló, 10 kilométer/órás lassújelet a rendkívül rossz pályaállapotok miatt. Ott is nagy problémákat okoz, hogy a vasúti infrastruktúra karbantartására és fejlesztésére nem fordítanak elég pénzt a költségvetésből. Arra viszont találtak megoldást, hogy a diákok és nyugdíjasok díjmentes utazását ne szüntessék meg az országban.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!